Flabbergastmallen V. 1.4

Moderatorer: Joakim, Max

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Joakim »

Ny version av mallen till Flabbergast i Oktober.
Bilagor
Flabbergast Comp v1.4.pdf
(115.52 KiB) Nerladdad 1023 gånger

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Flogger »

Ni tillåter Draigo alltså? :shock:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av LillePer »

Japp. Tycker inte han är mer mongo än CM med kitt. Och utan Battlebrothers osv så kan man inte få till så jättehemska gate enheter. Kompen löser en hel del också. Vi vill testa iaf.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Kimich »

Att Coteaz inte får vara en ally är det en gammal grej eller finns det en anledning? Eftersom att battlebrothers är borttaget.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av LillePer »

Det ska nog bort nu när GK codexens coteaz är borta. Bra poäng.

Mahkal
Inlägg: 50
Blev medlem: 02 feb 2014, 16:35

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Mahkal »

Eh alltså jag har inte spelat turneringar med den här mallen men det känns som att det måste vara den mest begränsade mallen jag sett. är det här standard-format för turneringar i sverige?

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Max »

Mahkal skrev:Eh alltså jag har inte spelat turneringar med den här mallen men det känns som att det måste vara den mest begränsade mallen jag sett. är det här standard-format för turneringar i sverige?
Nej, skulle chansa på att 3-4 turneringar om året har den som mall, använd på olika sätt (flabbergast själva tillåter ju t.ex. allieringar, det kommer vara en dubbelturnering nu till hösten) men den är inte speciellt vanlig.

Jag tycker det är lite tråkigt (pratar inte om dig specifikt nu alls, bara konceptet) av att folk verkar så upprörda och rädda för mallen. Testa att bygga listor och spela med den. Jag har aldrig haft tråkigt när jag gjort det, att ha en andra av samma tank eller fjärde av samma trupp gör väldigt sällan en match mkt roligare. Det är inte heller så att de grupper som bygger mallar kommer åka hem till er och tvinga er använda dem. Innan TTT nu så har det bara varit småturneringar i götet som använt mallen men man hör fortfarande upprörda människor runt om i hela landet som blir arga för att vi förstör deras spel. Dom har aldrig varit på någon av våra turneringar. En mall av denna sort kommer inte bli rikssnittet för turneringar. Om ni har kritik för att ni känner att den är dåligt balanserad hör vi den gärna. Om kritiken är "den är så begränsande, det är tråkigt jue" så kan ni vänta med att skriva den.

Återigen, Mahkal, inte alls riktat till dig, om det låter så ber jag om ursäkt, blir bara alltid lite trött när jag läser det. Men som det låter på ditt inlägg kanske det inte är riktigt din typ av mall. Då har jag toppennyheter. Vi har typ 40 turneringar om året i sverige, massa av dom är kompfria eller väldigt hårda. Om det inte heller är din kopp har vi subkomp, friare mallar och massa annat! GoB låter dig till och med leka med Titaner! För vi har skittur i sverige som har ett varierat turneringsklimat.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av LillePer »

Ja Max, Ja! Du slår huvudet på spiken ;)

Mahkal
Inlägg: 50
Blev medlem: 02 feb 2014, 16:35

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Mahkal »

ingen fara :-) jag tar inte illa upp och jag kan ju förstå konceptet med mallen :-) det är ju ingen höjdare att möta spam-listor direkt men det känns som att vissa arméer får ett enormt slag i skrevet av de olika begränsningarna. Ett exempwl är ju csm som inte får ta baleflamers till sin enda flygare. Sen att nids måste välja att spela sin enda flygare som warlord då de andra hq-valen är ganska halvdana. Kan ju ta swarmlorden iofs men han måste ju ha med sig ganska många tyrantguards så han faktiskt kommer fram vilket dränerar de wounds i monstrous creature-poolen.

Däremot kan jag tycka att det vore intressant att prova mallen innan jag sågar den för fullt ^^

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av DHettNeck »

Mahkal skrev:ingen fara :-) jag tar inte illa upp och jag kan ju förstå konceptet med mallen :-) det är ju ingen höjdare att möta spam-listor direkt men det känns som att vissa arméer får ett enormt slag i skrevet av de olika begränsningarna. Ett exempwl är ju csm som inte får ta baleflamers till sin enda flygare. Sen att nids måste välja att spela sin enda flygare som warlord då de andra hq-valen är ganska halvdana. Kan ju ta swarmlorden iofs men han måste ju ha med sig ganska många tyrantguards så han faktiskt kommer fram vilket dränerar de wounds i monstrous creature-poolen.

Däremot kan jag tycka att det vore intressant att prova mallen innan jag sågar den för fullt ^^
Warlorden behöver inte vara en HQ i 7:th ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar