Flabbergastmallen V. 1.3

Moderatorer: Joakim, Max

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Gonka Koff »

Papa, har du läst mallen ordentligt? Om du tänker på daemons trolleri märker du att med max 1 herals och max en prins så blir det inte dunderfläskigt med trolleri.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av LillePer »

Fortifications är inte med och du får Max summona 1 enhet per tur.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Flogger »

Cursed Earth är ju typ ett skämt jämfört med invis.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Papa D »

Flogger - vad är bäst +1 invo på en hel daemon arme eller invis på en enhet (kom ihåg att de inte finns några stars pga mall, så enheten som är invisad är troligen 5 terminators eller bike unit eller något.)

Man skiter ju bara i den invisade uniten. Men att öka durability på hela sin daemonlista 33% innebär ju faktiskt något riktigt.

Flabbergast mallen kontollerar redan mängden magi indirekt så lär ju inte vara så att folk bygger listor kring invis om man har 3 slag i armen..

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Lillen »

Tror capet på buggies och big guns är onödigt. Annars ser mallen bra ut.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Papa D »

Aja - jag ska inte använda invis iaf så banna skiten for all I care. Ökar mina chanser att få det jag vill ha :)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Munzter
Inlägg: 63
Blev medlem: 10 jan 2011, 23:35

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Munzter »

Flogger skrev:
Munzter skrev:jag är en rätt stark motståndare till att banna magier o liknande, även om invis inte är jättekul i dagens läge >.<
men om man nu ska göra något åt magi så finns de ju anda combos att se över så som iron arm? inte jättekul i en grupp med 5 tundercav 2 ironpirests och nån wolflord, eller på demonhundar eller liknande.
Iron Arm funkar bara på psykern, så inte ens nära så illa. Inget går att jämföra med invis.

så går det när man skriver meddelanden när man e slut i skallen, endurance menade jag självfallet :P

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Johannesson »

o Maximum 1 multi-wound independent character that may move more
than 6” on its own in the movement phase.
o Maximum 1 independent character that may move more than 6” in the
movement phase.

Vad är skillnaden på dessa två? Täcker inte andra raden automatiskt första?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Papa D »

Jo de gör den. Håller helt med.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Flogger »

Nej.

För det finns ICs med 1 wound. Båda behövs.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar