Flabbergastmallen V. 1.3

Moderatorer: Joakim, Max

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Flogger »

Denkan skrev:
Trulsante skrev:Det står givetvis dig fritt att anordna en kompfri turnering Denkan.
Har gjorts och kommer att göras.

Jag har inget emot komp.
Men när man stryper spelet så det blir något helt annat än vad det i grunden är tänkt så känns det fel.

Kompen just nu är väldigt bakåtsträvande i mina ögon och trist.

Du behöver inte vara med på VSK/TTT om du tycker det verkar trist.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:
Denkan skrev:
Trulsante skrev:Det står givetvis dig fritt att anordna en kompfri turnering Denkan.
Har gjorts och kommer att göras.

Jag har inget emot komp.
Men när man stryper spelet så det blir något helt annat än vad det i grunden är tänkt så känns det fel.

Kompen just nu är väldigt bakåtsträvande i mina ögon och trist.

Du behöver inte vara med på VSK/TTT om du tycker det verkar trist.
Jag tycker den här typen av kommentarer är ännu tråkigare...

Att mötas av ett -Stick då! för att man är kritisk är trist.

Jag tycker att mallen stryper spelet jättemycket och tycker överlag att den gynnar ex. Space Marines med combat squads, billiga transporter och många olika val av rätt ok enheter i Codexen. Men jag biter i det sura äpplet, trots min allergi, och försöker hinna få hem och måla grejer som gör min lista mindre Death Guard-ig och sannolikt hårdare...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av LillePer »

Mallen är inte tänkt att agera utan subkomp och Allies vilket ger större bredd i listor. Sen är den heller aldrig tänkt som en exklusiv mall som ska användas överallt. Utan på 2-3 turneringar om året för att verkligen locka fram mjuka listor (i kombination med subkomp då)

Klart ni får tycka som ni vill om mallen, men det är inte som den "förstör" någons spel. Den bara skapar andra förutsättningar vid några få tillfällen.

//Per som tycker att olika förutsättningar är skitkul för då får han spela med olika gubbar så ofta som möjligt.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Flogger »

Röde skrev: Jag tycker den här typen av kommentarer är ännu tråkigare...

Att mötas av ett -Stick då! för att man är kritisk är trist.

Jag tycker att mallen stryper spelet jättemycket och tycker överlag att den gynnar ex. Space Marines med combat squads, billiga transporter och många olika val av rätt ok enheter i Codexen. Men jag biter i det sura äpplet, trots min allergi, och försöker hinna få hem och måla grejer som gör min lista mindre Death Guard-ig och sannolikt hårdare...

Fast forumet har ju varit överöst med sådana här kommentarer om och om igen i flera dagar, känns nästan som att man hänger på Warseer.

Detta är EN turnering under hela året, kan man inte leva med att just denna just detta året är dunderkompad? Är det så svårt?

Ni får komma till SM i december och spela hårt utan massa förbud, så se detta som variation. Vi har många olika turneringar under året :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Denkan »

Flogger skrev:
Denkan skrev:
Trulsante skrev:Det står givetvis dig fritt att anordna en kompfri turnering Denkan.
Har gjorts och kommer att göras.

Jag har inget emot komp.
Men när man stryper spelet så det blir något helt annat än vad det i grunden är tänkt så känns det fel.

Kompen just nu är väldigt bakåtsträvande i mina ögon och trist.

Du behöver inte vara med på VSK/TTT om du tycker det verkar trist.
Höre du, det va inte turneringen jag klagade på. Den är Sveriges bästa.

Jag skrev att jag tycker att kompen är nått som gör spelet sämre - min åsikt, precis som att du har din. Men Varför ska du få sprida dina åsikter i varje tråd på hela forumet och inte jag? Och den typen av kommentar du skrev är ju något av det tråkigaste man kan läsa.
Skärp dig nu Flogger.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Ancalagon »

Det finns olika sätt att säga exakt samma sak på dock ;)

"Just i år ville vi ha just detta upplägg, och visst går det att göra en rolig lista med mallen. Testa, kom hit och ha roligt så bevisar vi det för er" hade varit bättre än "ja, men arrangera en egen turnering då om det inte passar!!!" (inte ordagrant, men andemeningen är ändå ganska tydlig :p). Det är verkligen inte första gången någon som kommer med kritik får exakt samma sak som svar.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Papa D »

Jag tror inte folk klagar på mallen. Jag tror inte folk klagar på VSK/TTT, jag tror folk förstår att TTT vill ha en mjuk turnering.
Man kan läsa det folk säger som "klag" eller som "vi vill påverka, för vi tycker inte att den linje som planeras upp nu känns rimlig"

Jag spelar gärna mjukt, spelar hellre hårt. Det ÄNDA jag haft konstruktiv kritik på är att:
1. Highlander, mall komp och inga allies == ganska enformiga listor
2. Mallen kändes/känns lite konstig att använda utan subkomp som den är anpassad för då det finns ett givet bästa val som kommer igenom mallen.... Detta skulle inte va ett problem om man adderade subkomp då det bästa valet på elite, fast, heavy, troop tillsammans inte skulle komma igenom pga den subjektiva bedömningen.

Alla kommer åka på TTT för det e de roligaste som finns, men alla som uttryckt åsikter har gjort detta för att dom har velat påverka denna super roliga turnering åt de håll dom tycker är roligast.
Att svara dessa människor med "åk inte da" svar, e verkligen kontraproduktivt och inte alls uppbyggligt för vår gemenskap och hobby. Jag personligen bryr mig inte ETT skit om vad folk tycker om mina åsikter, jag kommer endå ha dessa åsikter. Men som ni märker bryr sig andra om svar av denna natur.

Alla VET att det är TO som bestämmer, alla VET att man åker om man vill och att deltaga är frivilligt. Så alla sådana svar känns helt onödiga?

Om man blir irriterad på folk som "klagar""har konstruktiv kritik" finns väl 2 val, skit i dom, eller försök kommunicera på en rimlig nivå?

Jag ska bryta skiten ur mallen och så ses vi på VSK =)

Ha de gött!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Trulsante »

Då sätter vi streck i kompdebatten rörande VSK/TTT tycker jag!

*fattar händer för att sjunga We shall overcome...*
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av Flogger »

Trulsante skrev: *fattar händer för att sjunga We shall overcome...*
:wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av L3go »

Papa D skrev:... Jag spelar gärna mjukt...
:lol: :lol: :lol:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar