Sida 4 av 5

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 21 jul 2014, 10:44
av Loudhoward
Spontant känns SM väldigt bra med sin bredd i highlander och ganska få restriktioner.

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 07:17
av Joakim
Läser att det är lite delade meningar.

Mallen är som sagt vad i grunden tänkt som ett kompliment till Subjektiv bedömning. Dvs den är inte 100 procentig för att spelas som enskild mall. Dock tar vi bort det absolut mest brutna som tidigare nämnt.
Givetvis kommer detta i början medföra att det skapar en annan obalans tills dess att vi fått justera den.

Saker som just nu diskuteras är totala mängden t6 monster i nids, ett max-antal för fordon.
Samt hur vi skall göra för att komma undan 3+horden, och att lösa allies utan 1000 olika restrektioner.


Men ja det går att bygga hårda listor, men inte bruta listor och med den nivån är jag rätt nöjd.

OM det är saker ni inte gillar, fortsätt ta upp det så vi kan diskutera det. Kom gärna med listexempel där ni ser att det är snett eller orättvist.

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 07:29
av War_Cry
Tycker mallen ser hård och bra ut.
Bättre att hånet hårt och den kanske släppa lite...

Men
Tycker det känns lite underligt att man inte får ha mer än 3 enheter boyz
I en ork lista.
Särskilt när man har den andra restriktionen på totalt antal boyz.
Skall man ha en restriktion på antal enheter är nog 4-5 mer passande för
Orkz.

Sen två snabba frågor .
Är thinking capen då bra?

Och varför Max 20 tacs squadsvi en SM lista?

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 09:06
av refabricated
@thinking cap
Är det bra att 2/3 kunna infiltrera ~100 orker?

@tacticals
3+ killar med obj sec är alltid bra. I synnerhet med transport och combatsquad. Tycker det är bra att man tar steg bort från devisen 'lagom bajs marines är per defenition inte hård'. Enligt min mening är det en jättestark build och så vitt jag vet har l-b-m dominerat ALLA subkompade turneringar hittils.
För att komma åt marine horden kan man kanske använda uttryck som "atsknf modeller" eller "MEQ" kombinerat med objective seq.

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 09:46
av Pipkin
Yautja skrev: Verkar vara extrema restriktioner, vad vill denna mallen i slutändan uppnå?
Den här frågan hade ju varit kul att få svar på.
Är det total balans 'a Warmahordes som eftersträvas? :)

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 10:34
av Katarsis
Yautja skrev:Verkar vara extrema restriktioner, vad vill denna mallen i slutändan uppnå?
Det är väl redan besvarat; ta bort det mest extrema och jämna ut startfältet.
Pipkin skrev:Är det total balans 'a Warmahordes som eftersträvas? :)
Haha, kul skämt.

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 10:42
av Pipkin
Katarsis skrev:
Yautja skrev:Verkar vara extrema restriktioner, vad vill denna mallen i slutändan uppnå?
Det är väl redan besvarat; ta bort det mest extrema och jämna ut startfältet.
Okej.
En ärlig fråga till då, och nu må jag ser ut som ett riktigt fån.
Är mer än en Elite, Fast och Heavy per detachment extremt? Eller har jag läst det fel?

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 10:47
av LillePer
Du får ta flera elite, men inte av samma enhet. T.ex. 5 terminators, 1 dread och 5 sternguards är ok. Svarade det på din fråga?

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 10:51
av Pipkin
Då är jag med!
Tackar!

Re: Flabbergastmallen 7th 0.5

Postat: 22 jul 2014, 11:09
av Flygmaskin
Kungligt med en ny flabbermall! Bra jobbat!


Sent from my iPhone using Tapatalk