Flabbergast mallen

Moderatorer: Joakim, Max

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Flabbergast mallen

Inlägg av Max »

Nuvarande mallen. Åsikter välkomnas alltid. Framförallt om Tyranid delen, som vi inte är helt säkra på efter nya boken.
Bilagor
FlabbergastMall1.0.pdf
(67.03 KiB) Nerladdad 528 gånger

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Ancalagon »

o Max 18 Wound in Tomb Spyder and Scarab units.

Menas det totalt då? dvs har man 2 spindlar (6 wounds) kan man max ha 4 baser scarabs (12 wounds?)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av LillePer »

Ja annars så fyller det inlägget ingen funktion...

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Ancalagon »

LillePer skrev:Ja annars så fyller det inlägget ingen funktion...
Förutom att begränsa Scarabs till max 6 baser, även om man kör helt utan Spyders då?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av LillePer »

Och då lär det bara stått scaraber och inte tagit upp spyders överhuvudtaget?

Sorry om jag lät dryg, bara tyckte att sammanhanget gjorde det lite uppenbart att det gällde totalen.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Ancalagon »

Ingen fara, jag tyckte bara det var lite konstigt med tanke på att 5 scaraber plus 1 spindel är bättre än bara 6 scarabs. Men det kanske bara är min åsikt :)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av LillePer »

Då tar man spindeln eller så kompas man därefter. Allt beroende på upplägg.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Nora »

Hej
Så som jag förstår det så är FW enheter tillåtna. Eftersom Stormraven är bannade, är dess större kusin Storm eagle också är det?
Hur ligger det till med CSM varianten av Storm eagle (som inte har machine spirit förmågan)

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Gonka Koff »

Tycker mallen är ganska ball, täpper till alla försök till ost jag försökte mig på nu under en 20 minuter eller så.

Några funderingar:

No 2+ save if able to turbo boost or has a cavalry.
Förklara gärna detta bättre, jag fattar inte ett smacko :oops:

Cannot take both a Mantel of the Laughing God, Phoenix Gem and/or Eldar Jetbike on the same model.
Fattar inte detta heller. Får man max ta en av dessa tre grejjer? Varför står det "both" i sådant fall?

Highlander och SW: Får dom ha ett eller två dubbelerade HQ choices? Liknande fråga gäller väl för Demonerna fast då med heralds. BA får ju tydligen ha 2 priests, så då kan man ju anta att SW får ha exempelvis 2 Wolf Lords. Är det så det är tänkt?

SM / DA: Jag känner starkt på mig att det går att bygga aphårda bikearméer genom att kombinera dessa två kodexar, men klarar inte av / orkar inte räkna på det nu.

Centurion Devastators: kan eventuellt må bra av en begränsning till typ 3 st, men är osäker.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Max »

Gonka Koff skrev:Tycker mallen är ganska ball, täpper till alla försök till ost jag försökte mig på nu under en 20 minuter eller så.

Några funderingar:

No 2+ save if able to turbo boost or has a cavalry.
Förklara gärna detta bättre, jag fattar inte ett smacko :oops:

Cannot take both a Mantel of the Laughing God, Phoenix Gem and/or Eldar Jetbike on the same model.
Fattar inte detta heller. Får man max ta en av dessa tre grejjer? Varför står det "both" i sådant fall?

Highlander och SW: Får dom ha ett eller två dubbelerade HQ choices? Liknande fråga gäller väl för Demonerna fast då med heralds. BA får ju tydligen ha 2 priests, så då kan man ju anta att SW får ha exempelvis 2 Wolf Lords. Är det så det är tänkt?

SM / DA: Jag känner starkt på mig att det går att bygga aphårda bikearméer genom att kombinera dessa två kodexar, men klarar inte av / orkar inte räkna på det nu.

Centurion Devastators: kan eventuellt må bra av en begränsning till typ 3 st, men är osäker.
1. Du får inte ha 2+ save om du är för snabb och dessutom tålig, alltså kavalleri (thunderwolves) eller bike/jetbike etc.

2. Oklart varför det står and/or, men tror det är att man bara får ha en av de tre sakerna, fixar det idag.

3. Nej, fortfarande max en av varje enskild gubbe. Bara en wolflord etc. Prästerna köper man som en grupp som råkar hamna på olika ställen, som wolfguard eller krypteks. HQ:arna är fortfarande begränsade.

4 och 5. Ja, det är mkt möjligt. Vi kör ju kombinerat med subkomp, och då kan vi begränsa hål lite, men vi väntar glatt på info från nästa RT turnering.

Skriv svar