Flabbergast mallen

Moderatorer: Joakim, Max

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av LillePer »

Kan svara på lite iaf. Angående BA präster så köps de i 1-3 squads (1 FOC plats) och delas sen ut. Medans SW och och Cd bara får fler FOC platser. Inte samma mekanik. Därför 1 av varje typ av Herald och 1 runpräst.

Kan man boosta eller sitter på kavalleri får man inte ha 2+ save. Egentligen TFC lords och bike-hq detta gäller.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Max »

LillePer skrev:Kan svara på lite iaf. Angående BA präster så köps de i 1-3 squads (1 FOC plats) och delas sen ut. Medans SW och och Cd bara får fler FOC platser. Inte samma mekanik. Därför 1 av varje typ av Herald och 1 runpräst.

Kan man boosta eller sitter på kavalleri får man inte ha 2+ save. Egentligen TFC lords och bike-hq detta gäller.
:P Observera sista posten på förra sidan.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av LillePer »

Jaja, jävla Max. 2 min efter dig. Du postade väl medans jag skrev. #bitter och #inteförstpåinternet
#whine.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av bolterochkniv »

spontant så känns white scars med kahn, 3 tacticals i transport och två scoring bike-enheter + resten av armén väldigt hårt. hade gärna sett fler restriktioner på SM-delen utöver de som faller under general restriktions.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Gonka Koff »

Ok, tack för svar. Om ni är sugna på att formulera om
No 2+ save if able to turbo boost or has a cavalry.
till
No models may have a 2+ save if able to turbo boost or has unit type cavalry.

-så skulle jag ha mindre lätt för att missförstå.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av imp »

Gonka Koff skrev: -så skulle jag ha mindre lätt för att missförstå.
Man ska alltid försöka missförstå, det blir färre missförstånd då =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av John_F »

En fråga angående första restriktionen från Highland comp: Betyder det att man bara får ta en HQ, en heavy en elite och en fast, förutom för troops?

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Kimich »

Det betyder som jag tolkar det att du får ta ett av varje val men inte samma två gånger, dvs inte två predators men en predator och en vindicator.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av Katarsis »

Är Corbulo en eller två Präster?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: Flabbergast mallen

Inlägg av orgasmatron »

Kan man ta Drygo och 2x5 Pallisar?

Skriv svar