De flesta har säkert redan sett How to make simple Weathering Washes by Lester Bursley. Den har iaf länge legat i bakhuvudet som ngt jag vill göra. Sen finns även How to make Washes Les' Recipe som gör mig än mer nyfiken.
Detta ligger på min att-göra-lista. Har själv bara kommit så långt som att köpa Liquitex Flow Aid via In-ex här i Göteborg.
Så. Någon som testat göra egna washes? Bra/inte bra?
Göra egna washes
Re: Göra egna washes
Jag har testat det receptet och det fungerar bra. Lite trial-and-error med hur mycket bläck man skall ha i för att få precis rätt nyans men det är ganska snabbt avklarat.
För mig var det i slutändan inte riktigt värt besväret tyckte jag då resultatet är väldigt likvärdigt det som finns att köpa färdigt på marknaden. Så i alla fall jag nöjer mig med GWs och Army Painters i fortsättningen.
För mig var det i slutändan inte riktigt värt besväret tyckte jag då resultatet är väldigt likvärdigt det som finns att köpa färdigt på marknaden. Så i alla fall jag nöjer mig med GWs och Army Painters i fortsättningen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- guildmaster
- Kontakt:
Re: Göra egna washes
Det är väl framför allt om man behöver större mängder t ex till fordon eller terräng.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!