De gamla terminators är ju mindre än de nya, men hur mycket på höjden?
Tänkte montera mina terminators på 40mm baser för att slippa eventuella basstorleksgnäll på turneringar,
Idag står dom på 25mm, och jag funderar på om det blir mer korrekt höjd på dom, jämfört med nya terminators, om jag monterar dom med 25mm basen på 40mm, så dom får en extra bashöjd.
Eller ska jag hellre montera dom direkt på 40mm basen?
Storlek på gamla terminators kontra de nya
- DarkMessiah
Re: Storlek på gamla terminators kontra de nya
Chaos Terminators är vad jag har. Jag orkade bara mäta på en av varje:
*Det diffar typ 2mm på höjden (40 resp 42mm från högst-upp på rustningen till underkanten på basen, var smidigt att mäta).
*Den stora skillnaden ligger i att den nya är typ 5mm bredare över axelskydden (gamla 25mm mot nya 30mm).
*Kollar man på chaos terminators är det även rätt mycket skillnad på taggarna (12 resp 18mm), räknar med att de är ook att skotta på, men bidrar visuellt till att de nya ser större ut.
Någon annan får gärna föra in fler datapunkter men där har du ett hum i alla fall.
*Det diffar typ 2mm på höjden (40 resp 42mm från högst-upp på rustningen till underkanten på basen, var smidigt att mäta).
*Den stora skillnaden ligger i att den nya är typ 5mm bredare över axelskydden (gamla 25mm mot nya 30mm).
*Kollar man på chaos terminators är det även rätt mycket skillnad på taggarna (12 resp 18mm), räknar med att de är ook att skotta på, men bidrar visuellt till att de nya ser större ut.
Någon annan får gärna föra in fler datapunkter men där har du ett hum i alla fall.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- bolterochkniv
Re: Storlek på gamla terminators kontra de nya
personligen tycker jag det räcker med rätt baser.
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."