Ett tips på billiga sci-fi spelplaner/golv/walkways
-
partisan_nick
Ett tips på billiga sci-fi spelplaner/golv/walkways
Jag skulle gärna se fler såna här tips själv så här har jag ett som jag snubblade över i helgen:
"Universal Tiles" - Ihopbyggbara golvplattor för utomhusbruk (typ balkonger, uteplatser mm) på Jula.
Plattorna är i hårdplast som ändå är enkel att skära och kapa. Detaljerna är helt OK och det vore enkelt att lägga till nitar eller dödskallar för ännu mer 40K-känsla. Jag har inte prövat måla dom än men om det funkar att måla med akryl på det svarat skulle man inte ens behöva grundmåla. En mycket stor fördel är att rutnätet är ganska exakt 25 millimeter. Det innebär att det skulle gå att använda för att bygga 3d-spelplaner till spel som använder rutor, typ Space Hulk eller "Project Pandora" också. Andra användningsområdena är väldigt många - Necromundaterräng, broar, rymdskeppskorridorer. dom skulle dessutom funka som delvis modulära.
Och det bästa av allt: 1 kvadratmeter, 10 stycken 30x30 kvadrater för 129:-
Lite bilder:
"Universal Tiles" - Ihopbyggbara golvplattor för utomhusbruk (typ balkonger, uteplatser mm) på Jula.
Plattorna är i hårdplast som ändå är enkel att skära och kapa. Detaljerna är helt OK och det vore enkelt att lägga till nitar eller dödskallar för ännu mer 40K-känsla. Jag har inte prövat måla dom än men om det funkar att måla med akryl på det svarat skulle man inte ens behöva grundmåla. En mycket stor fördel är att rutnätet är ganska exakt 25 millimeter. Det innebär att det skulle gå att använda för att bygga 3d-spelplaner till spel som använder rutor, typ Space Hulk eller "Project Pandora" också. Andra användningsområdena är väldigt många - Necromundaterräng, broar, rymdskeppskorridorer. dom skulle dessutom funka som delvis modulära.
Och det bästa av allt: 1 kvadratmeter, 10 stycken 30x30 kvadrater för 129:-
Lite bilder:
Re: Ett tips på billiga sci-fi spelplaner/golv/walkways
Har inget mycket att tillägga annat än att det uppskattas med fynd/idéer som dessa.
Perfekt för zonen! Tack!
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Måsta man till Jula snart då...
Ser ju helt okej ut, good find =)
Coolt!
Bra tips. Tack!
Bra tips. Tack!
- guildmaster
- Kontakt:
Tror det skulle funka super! Perfekt för ett stads-/rymdskeppsbord.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Mycket bra tips!
Själv har jag inget för tillfället..
Själv har jag inget för tillfället..
- Lottomannen
OT, men jag råkade se ett ex av Kampen om Citadellet där i hyllan. Nostalgi 
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K