Jag funderar på DA och då köra detta succesor chapter: Guardians of the Covenant.
Jag har fattat färgschemat för de generella gubbarna men lite förslag och tips på deras Terminatorer och deras Ravenwing. Skall man köra det vita/svarta som moderlogen eller blåsa på med det generella schemat? Ett nytt känns fel.
Sedan är det väl lite frågan om vad man gör med Azrael/Sammael/Ezekiel. Köpefiggar eller andra stand in och oavsett det valet vilka färger?
Alla tips, tyckanden mm uppskattas!
Guardians of the Covenant
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag hade nog målat terminators i vitt och ravenwing i svart. Dem vita hade nog fått bli en kritvit snarare än benvit. Jag hade nog konverterat specialgubbarna något. T.ex. Utgått från grundgubben och bytt huvud samt positionerat om en arm eller två. Alternativt byggt helt nya gubbar och förklatat ett och annat
-
Flygmaskin
Re: Guardians of the Covenant
Jag tycker inte att du skall ha vita terminators och svarta bikes. Coolare att hålla det generella temat. Däremot kanske du kan göra någon/några detaljer i DA-färger. Vita huvuden eller typ en axelplåt på terminatorerna? Svarta stänkskärmar på bikes?
Superkungarna tycker jag att du skall bygga själv och måla dem i ditt tema.
Superkungarna tycker jag att du skall bygga själv och måla dem i ditt tema.
Människomat, till exempel spannmål.
Jag håller med Uttern. Håll färgschemat, lägg till en accentfärg för särlingarna och se till att ha mycket DA-prylar överallt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Om man skall försöka sig på lite logik när det gäller färgschemat. DA har mörkgröna rustningar och benvita kåpor. Deras terminators är benvita. GotC har metallfärgade rustningar och röda kåpor. Alltså borde deras terminators bli... röda. Sen skulle jag köra på svarta ravenwing, eftersom svart redan återfinns i färgschemat på vanliga marines, så det binder ihop armén bra.
Eller så kan du köra på olika metallfärger. Om du har vanliga marines i boltgun metall så kör du terminators i någon ljus silvernyans och Ravenwing i mörk brons. Och röda kåpor på alla.
Fast nu är jag kollar i den gamla codexen så finns det faktiskt en bild på en GotC-biker. Den är metallfärgad med röda detaljer.
Eller så kan du köra på olika metallfärger. Om du har vanliga marines i boltgun metall så kör du terminators i någon ljus silvernyans och Ravenwing i mörk brons. Och röda kåpor på alla.
Fast nu är jag kollar i den gamla codexen så finns det faktiskt en bild på en GotC-biker. Den är metallfärgad med röda detaljer.
Jag får kolla lite i den gamla codexen men annars gillar jag förslaget med acccentfärger. Jag har funderat på röda termosar men det tar emot .. 
Jag hade gärna haft kåpor på alla men det är väl bara en av tre i bikepaketet och det kan ju lätt bli dyrt...
Jag hade gärna haft kåpor på alla men det är väl bara en av tre i bikepaketet och det kan ju lätt bli dyrt...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- bolterochkniv
här är en kille som också kör guardians of the covenant, han verkar hålla enhetligt schema rätt igenom..
http://diceandbrush.blogspot.se/2013/01 ... k-tac.html
http://diceandbrush.blogspot.se/2013/01 ... k-tac.html
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Jo men det är klart att du ska köra kåpor på allt! Är det bara 1 i Command Settet också? Jag köpte ett sådant och du kan få de kåpor jag har där i!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!