Färgschema Word Bearer-kultister
- Lottomannen
Färgschema Word Bearer-kultister
Någon som har några ideer på ett färgschema för mina DV-kultister? Tänkte måla dem som Word Bearers, och det ingår ju en massa rött. Men metallfärgerna som WB aänvänder känns fel på kultister...några tips?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Re: Färgschema Word Bearer-kultister
Mörkrött och mörkgrått då?
Det är en ganska snygg färgkombination och fungerar nog bra på dem...
Det är en ganska snygg färgkombination och fungerar nog bra på dem...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Smutsigt och ganska dämpade färger, med några legionspecifika färgklickar här och var tycker jag fungerar bäst. Vill du att de ska vara ett regemente som omvänts så ska det ju självklart vara betydligt mer enhetligt. 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- Lottomannen
Tanken var att detta skall vara mer pöbel, modellerna passar bättre till det. Och att de har klätt sig i något passande färgstycke för att göra sina herrar glada.
Sen finns det en plan på mer organiserade kultister senare...men jag är liiite sugen på att alliera in IG istället.
Sen finns det en plan på mer organiserade kultister senare...men jag är liiite sugen på att alliera in IG istället.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K