Magneter

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Magneter

Inlägg av Nefrums »

Hur stora magneter behöver man igentligen för att magneta fast vapen på fordon mm. Räcker det verkligen med de små runda som är 3x1 mm? Det finns ju de som är 2x1 och 1x1 mm också. men de är väll för små?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Magneter

Inlägg av Joppe »

Är det plast så räcker 3x1mm. Tror tom. jag kört 2x1 mm på min predator, men då hänger de lite löst. För metall behövs större. Om du ska köpa in så behöver jag också köpa nya.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Magneter

Inlägg av Katarsis »

Det beror på hur de skall sitta och hur många du tänkt använda dig utav. Om det är t.ex. sponsons på en Predator som du vill att vapnen skall hänga ner under så räcker det med två stycken 3*1,5 magneter men det kommer inte att sitta hårt. Skall vapnet hänga ut från sidan typ som på en Dreadnought så räcker det inte med två stycken 3*1,5 magneter; då kommer vapnet att sitta någorlunda fast men pipan kommer falla nedåt mest hela tiden. Här behöver du antingen fyra magneter som du sätter på rad så att de stabiliserar upp varandra eller större magneter, typ 6*2.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Magneter

Inlägg av speedfreek »

Jag behöver 100 magneter till baser. Gissar på 4x1,5mm

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Magneter

Inlägg av Nefrums »

Jag bestälde 100st 3x1 mm från http://www.supermagnete.de, kostade 25 pengar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar