Drake som Nemesis Dreadknight

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Tjena,

Tänkte skaffa en Nemesis Dreadknight till mina Grey Knights som är byggda av GK gubbar men med Salamander shoulder pads och är gröna.
Men jag kommer aldrig spela med GWs modell för det finns inte på världskartan så då började jag fundera på en drake.

Då står slutvalet mellan en Dark Elf Drake
Bild

Wood Eld Drake
Bild

Alternativt en konverterad Heldrake
Bild

Vilket av dem tror ni passar bäst som en Nemesis Dreadknight i en GK Salamander armé och vilken skulle ni känna ligga bäst till för er angående WYSIWYG

Såklart kommer den få Personal Trasnporter och Heavy Incinerator.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Drake som Nemesis Dreadknight

Inlägg av DHettNeck »

Egentligen känns det inte som att någon passar speciellt bra. Går det inte att bygga något coolt av en ven-dread istället?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

+1 till +1
tycker det känns.. fel på något sätt.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag håller med om att det antagligen kommer bli för krångligt att få det snyggt, men ingenting är omöjligt. Annars tycker jag dessa varianter när man tar en Dreadnought-sarkofag istället för bebis-selen är ganska snygga: http://1-media-cdn.foolz.us/ffuuka/boar ... 119983.jpg

Edit: Venerable Dreadnought-sarkofagen är snyggare än Librarian Dreadnought-sarkofagen
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Så har jag byggt min iaf :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag tycker inte att någon av drakarna funkar som dreadknight.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Jag tycker du ska korrumperas av chaos...

Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Är en contemptor dread helt fel då? Den är väl också ganska stor.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Alla varianter av dreads och ven dreads tror jag går bort. Kan inte komma på ett sätt där det går att få in bra.

Rent allmänt gillar jag inte hur dreadknighten ser ut, med eller utan sele. Och eftersom jag har fler konverteringar med cold one huvud och scales på mitt banner till mina Termies och har lizardman huvud till deras champ tyckte/tycker jag en drake hade varit coolt.

Sen tror jag det kommer se bättre ut än vad som man kanske tänker sig vid första anblicken eftersom mina ser inte ut som vanliga Grey Knights. Sen är jag fantasyspelare/High Elf spelare i grund och har väll kanske en större fetisch för drakar än den gemene 40k-spelaren.
Sen har Draken väldigt liknande stats om man ser det ifrån fantasy om man går på personal transporter och Heavy Incineratorn så ser inge stora oegentligheter med att ha en drake där.

@Excessus
Den var rätt cool. Finns det WiP bilder på den? klart den coolaste jag sett och den ligger klart närmst om jag inte går på drakespåret men gör den såklart drakefierad istället för så Chaos.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Har inte sett några WIP bilder på den tyvärr, den fanns med på games day nåt år tror jag...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar