Plague zombies?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
xedric

Plague zombies?

Inlägg av xedric »

I codexen står det att de har "a single close combat weapon" men att "any guns are used strictly for the purpose of clubbing".

Så min fråga är. Om jag modellerar mina chaos cultister med ett ccw och en pistol så borde jag i en match kunna använda dem som vanliga kultister och i en annan match använda dem som plague zombies. Eller? I ena fallet så har de pistoler som de skjuter med och i andra fallet så har de pistoler som de klubbar med.

Ancalagon

Re: Plague zombies?

Inlägg av Ancalagon »

Absolut.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Vad alla andra kommer att tycka: Klart att det är OK, så länge du säger till motståndaren innan.

Vad jag tycker: Inte OK, men det beror inte på vapnen. En zombie är inte samma sak som en cultist. Zombies är odöda och ruttnande.

Användarvisningsbild
LillePer

Plague zombies?

Inlägg av LillePer »

Nurglekultister och zombies borde dock funka.

xedric

Inlägg av xedric »

LillePer skrev:Nurglekultister och zombies borde dock funka.
Det var planen. Jag har en låda WHFB zombies som skall bli kultister åt Nurgle / plague zombies.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

OK, det kan jag hålla med om. Gränsen mellan levande och odöd är väl rätt flytande när det gäller Nurgle-killar.

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Mortarion skrev:Vad alla andra kommer att tycka: Klart att det är OK, så länge du säger till motståndaren innan.

Vad jag tycker: Inte OK, men det beror inte på vapnen. En zombie är inte samma sak som en cultist. Zombies är odöda och ruttnande.
GW har ju valt att uttryckligen skriva att det är ok med gevär och pistoler på zombisarna, att det är klubbvapen. Anledningen till detta borde ju rimligtvis vara att det ska vara ok att använda kultistmodellerna som plague zombies.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

John_F skrev:
Mortarion skrev:Vad alla andra kommer att tycka: Klart att det är OK, så länge du säger till motståndaren innan.

GW har ju valt att uttryckligen skriva att det är ok med gevär och pistoler på zombisarna, att det är klubbvapen. Anledningen till detta borde ju rimligtvis vara att det ska vara ok att använda kultistmodellerna som plague zombies.
Jovisst, men det är ju inte rätt...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

De kanske mer är zombies från 28 dagar senare än night of the living dead...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

John_F skrev:GW har ju valt att uttryckligen skriva att det är ok med gevär och pistoler på zombisarna, att det är klubbvapen. Anledningen till detta borde ju rimligtvis vara att det ska vara ok att använda kultistmodellerna som plague zombies.
Den slutsatsen håller jag inte med om. Att Plaguezombies kan modelleras med gevär innebär inte att alla modeller med gevär kan användas som plaguezombies.
De kanske mer är zombies från 28 dagar senare än night of the living dead...
28 dagar senare får rejäla avdrag både på målning och Wysiwyg av mig.

Skriv svar