Späda GW Wash

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Kerrai

Späda GW Wash

Inlägg av Kerrai »

Ja innan jag själv försöker göra något som kanske inte blir bra,
är det någon annan som försökt späda GW washes med lyckat resultat?

Späda med vatten? eller något annat bös?

Har målat en blågrå färg, men vill ju ha skuggor och så, det brukar washes hjälpa till med.
Men om jag kör ren svart alt blå på så kommer den ju bli.. svart alt väldigt blå vilket inte alls är det jag är ute efter.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Ancalagon

Re: Späda GW Wash

Inlägg av Ancalagon »

Jag späder alltid shades med ungefär 50% vatten. Om jag ska använda washen till stora platta ytor, t.ex hull på ett fordon, tar jag i väldigt väldigt lite vanligt diskmedel. Det bryter ytspänningen och får den att flyta ut bättre. Lättare är då att ta ur lite wash på en palett och sedan tillsätta, så du inte gör det direkt i burken :)

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Kolla på GWs sida, de har en "späd ut" färg, Lahmian Medium, det är en transparent färg/medel som tunnar ut färgerna och ger dem andra egenskaper. Är särskilt till för att spä ut washes, jag har gjort det med Seraphim sepia t.ex.

xedric

Inlägg av xedric »

Stefan-RT skrev:Kolla på GWs sida, de har en "späd ut" färg, Lahmian Medium, det är en transparent färg/medel som tunnar ut färgerna och ger dem andra egenskaper. Är särskilt till för att spä ut washes, jag har gjort det med Seraphim sepia t.ex.
Det finns många akrylmedium som ger akrylfärgen olika egenskaper. Hittas i din konstnärsbutik

Exvis: http://www.in-exfarg.se/oljor-medier-fe ... 205-7.aspx

Skriv svar