Runes målarhörna

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Serpent »

Fönstren ser hederligt svartsprayade ut. Det gillar vi! :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Runes målarhörna

Inlägg av Ismeno »

Nice, behöver lite weathering!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Fönstren är på plats och målade svarta.
Besättningen har heroiskt donerat sina kroppar till lite andra projekt jag håller på med nu. :D
Där är lite weathering på landningsställen och framförallt på utblåsen för motorerna men då jag inte riktigt behärskar det så blir det ganska symboliskt. Men det syns i alla fall inte på fotot.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Matar på lite här med ett projekt som jag filat på ett tag... Marbo.

Bild

Har inte gjort något jätteavancerat. Vanliga Guardsman med hjälm från en Valkyre pilot. Kniv från Catachan. Hölster från en Black Templar och sist men inte minst; en D-charge från ett autocannon magasin.

Har försökt behålla temat med övriga armén men samtidigt gett honom avvikande kamouflage på kläderna och en space:ad hjälm. Kniven är löjligt stor men ska den alltid skada på 2+ så får det vara en rejäl kniv. Bladet sitter lite ocentrerat från handtaget men det syns bara i extreme closeup. Inget jag orkar åtgärda i första taget.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Dags att uppdatera. Har målat en hel del Imperial Guard fordon nu. Sålde av en del gamla modeller och bytade ut mot nya.

Först ut på Cat walk:en, en vanlig Le man Russ.
Bild

Modell nr två blir min HQ Chimera. Som ni märker är den extrautrustad med allt.
Antennerna på tornet gör inte saken lättransporterad i lådorna men det ska ju vara en ledningsvagn så...
Heavy Stubber tycker jag är ett underskattat val på en Chimera, det blir en del extra DAKKA som faktiskt kan göra den irriterande för mjukt infanteri. Searchlight och Smoke launchers fick också tränga i sin i tornet. Mattlacken ligger lite ojämt på tornet så färgen är jämn men mattlacken är kladdig. Syns inte IRL men i närbild med bra ljus så...
Bild

Nu har jag målat nog med fordon för ett tag och går över till nästa projekt.

Imperial Guard Veterans
Jag har velat ha veteraner ett tag i armén och försökte kit-bash-konvertera vanliga Cadians men det blev jag aldrig riktigt nöjd med. Men efter att ha sett lite coola grejor på Anvil industry hemsida så köpta jag hem lite delar för att testa mig fram. Allt på vinst och förlust.
Hjälmen kändes som en chansning, jag var rädd att skalan skulle vara för stor men storleksmässigt tyckte jag det funkade. Hjälmarna är lite udda men jag kan inte låta bli att tycka att de är fräcka. Automatkarbinerna gör att de skiljer sig från mängden och ser lite mer... tactical ut.
Jag köpte också med långa karbiner med scopes eftersom jag hade en tanke om att ha tre snipers i enheten. Detta är i alla fall testfiguren. Ha överseende med karbinen, jag ska snygga till kolven.
Bild

Det borde på pappret vara lätt att konvertera men eftersom vänsterhanden sitter fast i lasgun:en så får man hacka loss den från vapnet, mejsla ut den och återbörda på armen. Inte så smidigt direkt. Så Cadians var inte det enklaste alternativet att konvertera. Färgschemat har jag inte kommit fram till än. Jag har ökenkamo i hela armen, så det kommer bli något i den linjen. Funderade på att hålla den relativt ren d.v.s. inget kamouflage men annars låta den följa färgtemat i armén. Jag vill att de ska sticka ut, men inte på Space Marines manér med vita hjälmar, utmärkelser och annat som gör det snorenkelt för fientliga prickskyttar att hitta de på slagfältet. Testmålning följer...
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Rashia »

Vart har du köpt hjälmen?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Runes målarhörna

Inlägg av speedfreek »

Anvil Industries står det i texten iaf...

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Ja, stämmer bra. Anvil Industry. Smidigt ställe att beställa ifrån. La beställningen tisdag kväll, hade prylarna i posten på torsdagen.

Hjälmarna kostade ungefär 4,50 kr styck, bössorna (med trummagasin) 7,50 kr. Frakten är 35 kr oavsett mängd.

http://www.anvilindustry.co.uk
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Rashia »

Ok, najs!

Jag läste lite för snabbt och missade att du skrivit de tidigare.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Kaptenen »

Gillar din Marbo! Snyggt gjort och bra tänkt! :)

Skriv svar