Minsta Shuriken Cannonen

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Minsta Shuriken Cannonen

Inlägg av Katarsis »

Mors
Någon som vet vilken den minsta Shuriken Cannonen som finns separat från en modell är? Den skall användas till en Maugan Ra-konvertering men jag hittar inte riktigt någon som egentligen passar på en infanterimodell. Just nu lutar det åt att ta en Cannon från en Vyper och skära bort den bakre biten.
Hade vart coolt att få tag på en Shuriken Cannon från FW's Eldar Corsairs så om någon sitter på en sådan de kan bli av med så får de gärna hojta till.
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Minsta Shuriken Cannonen

Inlägg av LillePer »

Guardian jetbikes? Eller typ underslug shuriken cannon.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Detta kanske kan ge en vägledning, men jag tror jag tog och kombinerade ihop främre halvan av en smal SC (kanske vypern) som bakhalva med fronten på en s.catapult.

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@LillePer: Är någon utav dessa direkt mindre än den från t.ex. Vypern?

@Speedfreek: Ser coolt ut. Även om jag inte förstår vart det kommer in en Shuriken Catapult i bilden, är det magasinet, eller?
Edit: Nu ser jag den, såg bara ut som om du vänt upp och ner på en ny shuriken cannons mellanparti.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Den minsta är väl den i metall man fick till jetbikes, om det skall vara plast vet jag inte på rak arm...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Borde inte det vara den till Guardians HWP-platforms? Eller, ja, det är ju samma sprue för alla numera... :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar