Någon som kan tipsa om en ställning för färgburkar?
Någon som kan tipsa om en ställning för färgburkar?
Har precis inhandlat ett set med reaper-färg och skulle behöva någon form av ställning så jag kan organisera färgerna. Är det någon som har något att tipsa om? Helst online eftersom jag bor i en mindre håla i Småland.
-
Silversixx
Re: Någon som kan tipsa om en ställning för färgburkar?
Anmäler du dig som frivillig? Skål med makaroner och 2 toalettbesök om dagen kan ingå.Silversixx skrev:Brottarbrygga?
Jag har allt i en låda! funderat lite på ställning jag med men det kommer ta en massa plats 
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Jag använder mig av gamla kryddhyllor som man hittar på loppis för typ 10:-, men varför inte skaffa ett par tavellister på 50-60cm och sätt upp ovanför varandra?
Tavellister är en bra idé, men jag skulle helst vilja ha något som är mer kompakt.
Jag hittade den här:
http://www.3vwargames.co.uk/paintier.htm
Men den kostar runt 900 spänn, vilket är lite väl dyrt för mig. Annars har jag funderat på att leta upp en massa små plastfickor som är fastsatta i en plastfilt-liknande mojäng som man kan hänga upp på väggen bara.
Jag hittade den här:
http://www.3vwargames.co.uk/paintier.htm
Men den kostar runt 900 spänn, vilket är lite väl dyrt för mig. Annars har jag funderat på att leta upp en massa små plastfickor som är fastsatta i en plastfilt-liknande mojäng som man kan hänga upp på väggen bara.
Painter 80 är jäkligt bra men dyr som du sa.
Planförsänka hål i en "tvåtumfyra" i lagom längder och sen arrangera i en trappstege har jag sett några göra för vallejo och reaper flaskor. Då försänker dom hål i 2 rader och med olika djup så trappsteg grejen är med hela vägen så att säga. Skulle gärna höra vad du tycker om Reaper färgerna när du provat dom ett tag. Har bara en triad sj och det är ju inte mycket att gå på
Men eftersom det ser ut som GW inter kommer byta burkar i samband med den ryktade förändringen i deras "paint range" så ligger ju Reaper bäst till att byta till....
Sorry för lite OT där på slutet.
Planförsänka hål i en "tvåtumfyra" i lagom längder och sen arrangera i en trappstege har jag sett några göra för vallejo och reaper flaskor. Då försänker dom hål i 2 rader och med olika djup så trappsteg grejen är med hela vägen så att säga. Skulle gärna höra vad du tycker om Reaper färgerna när du provat dom ett tag. Har bara en triad sj och det är ju inte mycket att gå på
Sist jag höll i en borrmaskin var när jag var tio år gammal och var nära på att drilla hål i min egen hand på träslöjden, så någon egenproduktion är totalt uteslutet. Jag är fortfarande inne på att hitta någon plastfilt i A2 format med en massa mindre plastfickor fastsatta där färgburkarna kan sitta. På så sätt skulle man antingen bara kunna hänga den på väggen bak kontorsstolen (easy access) alternativt rulla ihop den när man är klar med måleriet. Fördelen med GW's färger är att de har platta lock, min nuvarande målarsamling står samlade i en ihopfällbar cooler-master låda med alla färger numrerade på locket och en lista fastsatt ovanpå locket där jag skrivit i font 6 vilka färger som finns på vilket nummer. Med Reapers färger så är detta system bara att glömma, tyvärr.adde_z skrev:Painter 80 är jäkligt bra men dyr som du sa.
Planförsänka hål i en "tvåtumfyra" i lagom längder och sen arrangera i en trappstege har jag sett några göra för vallejo och reaper flaskor. Då försänker dom hål i 2 rader och med olika djup så trappsteg grejen är med hela vägen så att säga. Skulle gärna höra vad du tycker om Reaper färgerna när du provat dom ett tag. Har bara en triad sj och det är ju inte mycket att gå påMen eftersom det ser ut som GW inter kommer byta burkar i samband med den ryktade förändringen i deras "paint range" så ligger ju Reaper bäst till att byta till....
Jag har faktiskt redan testat flera av Reapers färger sista tiden och är förvånansvärt nöjd. Deras washes är likvärdiga med GW:s, deras färger är både smidigare att hantera ( dropp-kork), mer i flaskan samt triad-systemet som är en stor bonus för mig som inte alls är sugen på att sitta och experimentera med olika färger för att få en bra shadow/highlight. Jag skrev i en tidigare tråd att jag hittade billiga reapers på hoardobits, ca 17 kronor flaskan vilket är halva priset mot GW. Det tog cirkus en vecka innan jag fick paketet och frakten gick på 20 spänn från USA. Det enda bökiga var väl att jag fick cross-checka reapers egna sida så att jag skulle få vissa triader eftersom hoardobits inte listade färgerna triad-vis.
Hur är det med separation i reaper färgerna? Både i flaskan och med förtunning (vatten, flowaid osv)