Måla blod?
Måla blod?
Jag kör uteslutande med GWs färger, mest för enkelhetens skull...
Men nu måste jag måla blod på mina zerkers och alla tutorials jag hittat använder icke-GW färger. Hur målar man blod med GW-färger? Nån som har ett enkelt recept?
Men nu måste jag måla blod på mina zerkers och alla tutorials jag hittat använder icke-GW färger. Hur målar man blod med GW-färger? Nån som har ett enkelt recept?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Re: Måla blod?
Om du har gamla inks så är detta receptet najs:
Grunda med red gore på ställen där du vill ha blod.
En blandning av 50/50 red och brown ink målas över samma yta.
Medans inken fortfarande är blöt, dra några streck med Blood red som highlight.
När de är tort, dabba på Ardcoat, för att få en tjockhet/ojämnhet på blodet.
Det kanske funkar lika bra med Baal red och Devlan mud, anledningen att ja använder inks är för att de glänser mer.
Kan vara knövligt att få tag i dock.
Grunda med red gore på ställen där du vill ha blod.
En blandning av 50/50 red och brown ink målas över samma yta.
Medans inken fortfarande är blöt, dra några streck med Blood red som highlight.
När de är tort, dabba på Ardcoat, för att få en tjockhet/ojämnhet på blodet.
Det kanske funkar lika bra med Baal red och Devlan mud, anledningen att ja använder inks är för att de glänser mer.
Kan vara knövligt att få tag i dock.
- speedfreek
Måla blod?
Stöppla med blood red och jättelite med scorched brown och svart.
Om du vill ha lite blodsplatter alltså.
Om du vill ha lite blodsplatter alltså.
Jag skulle rekommendera att du införskaffar Tamiya Clear Red och någon form av black ink. Sedan är det bara att köra på ren clear red där du vill ha färskt blod och mixa med blank ink där du vill ha det koagulerat.
Seregon skrev:Jag skulle rekommendera att du införskaffar Tamiya Clear Red och någon form av black ink. Sedan är det bara att köra på ren clear red där du vill ha färskt blod och mixa med blank ink där du vill ha det koagulerat.
ja det är ganska snyggt, tro även att man kan ha lite trä lim i mixen om man vill ha mer splater i sitt blog. typ en tyranid som har precis tuga sönder något levande, så hänger det slem ut munen eller på händerna/klorna.
becon är ganska roligt.
Ok, första försöket. Min lilla test-Alpharius får stå modell:

Kanske lite för mörkt?

Kanske lite för mörkt?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
- Jimmy Johansson
Jepp, väldigt mörk bild.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Nytt försök på foto!

Jag har tyvärr bara min mobilkamera att fota med!