Red Gore

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Blom

Red Gore

Inlägg av Blom »

Hej! Jag har lite små problem med min Red Gore. Jag har en av dem nya (dåliga) burkarna med genomskilnligt lock.

Det är mycket tjockare än andra färger och jätte känslig för att blandas med vatten, den blir jätte lös av lite vatten. Är det vanliga problem med Red Gore eller just min färg dålig?

Sen kan jag passa på att fråga en färg fluff fråga med. Vilken färg har demonetters blod/kött/inelvor? Ska måla det avhuggna deamonett hvudet som en GK håller i och vill få hugg såret fluffigt korekt (så att något på mina modeller blir fluff färgat iallafall :roll: )
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Rashia

Re: Red Gore

Inlägg av Rashia »

Jag tycker att red gore är en rätt så dålig färg egentligen, man får ofta måla flera tunna lager om man vill att de ska bli fint.
De brukar underlättas om man har en bas på en mörk brun färg som Scorched Brown, mecharite red kanske funkar som en bas också.

Använder den mest för att blanda mig fram till en fin brun-röd skala på kläder.

Blom

Inlägg av Blom »

Jo tunna lager får jag med använda jag anväder direkt på svart. Kanske värt och prova att måla Scorched Brown eller mecharite red som bas. Tack ^^
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Mechrite Red är nästan ett måste om man vill ha ett täckande lager rött utan att behöva måla 5-6 lager red gore/scab red. Man får dock ta det goda med det onda, för även om alla foundationfärger luktar illa så tar Mechrite priset i hästväg!
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Arioch

Inlägg av Arioch »

Chaos black-Red Gore-Blood Red så gör jag mina BA och de vet ju du hur de ser ut blom. Red Gore är en redigt dryg färg å måla med! Oftast bäst som en undercoat tycker jag, dock blir den rätt snygg direkt på vitt.
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ska jag måla rött går jag alltid via brunt först, då blir det heltäckande mycket snabbare

Mörkt rött:
-Svart grund
-Scorched brown wash
-Scab Red (ev 2 lager)
-HL med ljusare röda
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Kreufeldt

Inlägg av Kreufeldt »

Vallejo model colour cavalry brown är lösningen på alla problem i livet.

Skriv svar