Någon som har erfarenhet av hoardobits.com ?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Azaroth

Någon som har erfarenhet av hoardobits.com ?

Inlägg av Azaroth »

Jag har lagt en beställning hos dem, efter lite googlade så verkar de vara "legit". Men jag har lite frågor om detta företag:

Är det någon som har erfarenhet från hur lång tid det tar från beställning till brevlådan?

Har någon provat deras färger? De har ett (minst sagt) brett sortiment av färger, är det deras egna eller är det från en större tillverkare? Priserna är helt klart attraktiva, typ halva GW priserna på färger och bra mkt fler att välja på.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Någon som har erfarenhet av hoardobits.com ?

Inlägg av Katarsis »

Jag har använt mig ganska mycket av deras EBay-affär och är bara nöjd. Leveranstiden kan variera lite från en upp till två veckor, men det verkar inte vara deras fel då de skickar iväg grejerna inom en dag eller två efter betalning. Deras färger vet jag dock inget om.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Edit: Jag tänkte på fel företag..
Senast redigerad av 1 Seregon, redigerad totalt 12 gånger.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Har använt dem ett par gånger, allt har funkat bra (snabba svar och rätt saker).
Typ två veckors leveranstid.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag brukade köpa från dem på ebay fram tills det att en order försvann i posten. Jag försökte att diskutera saker med deras, ovan nämnda, obefintliga support med det slutade med att ebay fick bestämma att jag skulle få pengarna tillbaka. Sedan dess är jag portad hos dem.

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Köpt massvis med bitz från dem och aldrig har det uppstått problem.

Relativt snabb service från USA och bra priser
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Ok, tack för era åsikter. Ingen som har testat deras färger?

http://hoardobits.com/cgi/hob/shop.pl?c ... at2=Paints

Ganska billiga priser, typ 17-18 kronor per färg. Jag beställde en black wash och en flesh färg i mitt paket för att testa kvaliten, men skulle redan nu gärna vilja ha lite input om kvalitén eftersom polaren grinar om att han vill ha tillbaks sin färgsamling :/

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Fel av mig tidigare. Jag tänkte på bits and kits. Hoard O'Bits har jag bara haft bra erfarenhet av, men det var när de fortfarande hade massor av auktioner från i stort sett alla GW-boxar. Deras buy-it-now har iaf jag alltid tyckt varit för dyra. Deras färger vet jag ingenting om.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Sådär, då fick jag hem mitt paket. Beställde den 8:e, fick hem det idag den 15:e så jag blev rejält positivt överraskad över den snabba frakten från USA som kostade mig 20 kronor. Jag kollade för skojs skull på postens portokostnader, samma paket hade kostat mig 36 kronor att skicka inrikes.

Färgerna på Hoardobits är från Reaper Master series, ska bli kul att testa dessa. De kostar ungefär 17 kronor flaskan vilket är halva priset mot GW:s färger, samt att flaskan verkar vara mycket smidigare än GW:s lock-burkar. Jag tog bara ett par färger samt några washes, om någon är intresserad av min åsikt om Reaper så kan jag återkomma om ett par dagar.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Vore intressant att höra hur färgerna funkar med täckning etc, och hur de faktiskt blir när de torkat också :)

Skriv svar