Alternativ till Chaos "count as" Powerfist??
Alternativ till Chaos "count as" Powerfist??
Visst det finns de där lite muterade powerfist nävarna ifrån Possesed lådan men min tanke var främst denna:
Det är trist att använda samma modell av powerfist ifrån Chaos lådan och att använda lojalist fists känn sådär. Skulle det vara ok att ex. använda sig av de stora hjälmkrossarna från terminator lådan (powermace) i tvåhandsfattning på en champion och köra den som powerfist?
Chaos får ju inte ha thunderhammers och skillnaden mellan ett PW och ex. denna stora hjälmkrossare skulle i sånna fall vara väldigt klar och tydlig i armén.
Vad tycker ni, skulle det funka?
Det är trist att använda samma modell av powerfist ifrån Chaos lådan och att använda lojalist fists känn sådär. Skulle det vara ok att ex. använda sig av de stora hjälmkrossarna från terminator lådan (powermace) i tvåhandsfattning på en champion och köra den som powerfist?
Chaos får ju inte ha thunderhammers och skillnaden mellan ett PW och ex. denna stora hjälmkrossare skulle i sånna fall vara väldigt klar och tydlig i armén.
Vad tycker ni, skulle det funka?
- guildmaster
- Kontakt:
Re: Alternativ till Chaos "count as" Powerfist??
Go for it! (2+)
Jag tycker inte att det är OK att använda något som helt klart är ett vapen (power weapon) som något helt annat (powerfist). Skall du göra någon som counts as tycker jag att det skall utgå från något som inte redan finns i armén.
Håller helt med, stor skillnad på att ha en mutation och att säga att ett befintligt vapen är ett annat.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Dunderhammare!!!
(Annars är det ganska roligt att Chaosa till imperiefistar. Rekommenderas!)
(Annars är det ganska roligt att Chaosa till imperiefistar. Rekommenderas!)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Som jag förstod det skulle han väl göra något i stil med att ta en dunderhammare fast byta ut toppen mot toppen av termosarnas klubba? Då är det inte samma vapen, speciellt inte om han inte har den klubban på sina termosar.
Låter helt ok i min bok. Skulle dock föredra kaosofierade lojalistnävar.
Tvåhandsfattning låter helt okej för mej, blir nog säkert tufft.
- The Gretchin
Om han håller den i dubbelfattning så att den ser riktigt tung ut så borde man ju kunna skilja den från vanliga power weapons
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).