Hur skall man måla sina figgurer?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Joey_Boy

Hur skall man måla sina figgurer?

Inlägg av Joey_Boy »

Tjo!

Jag sitter med ett gäng marines och en spraygun. Ganska basic egentligen. Grejern är den att jag skulle vilja måla upp dem som Imperial Fists, men samtidigt så har jag en jäkla massa termosar som jag skulle vilja spela med som IF första kompani ibland. För att kunna göra det behöver jag ju använda mig av DA regler för deathwing. Nu är frågan hur hårda tuneringar och folk i allmänhet är på detta? Skall jag måla i gult eller en bajsbrun neutral färg? Känns jag är lite klyven på det hela men samtidigt så känns det ändå ganska okey tycker jag. Frågan är bara vad som är standard?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Hur skall man måla sina figgurer?

Inlägg av NilssonHarHund »

Måla som du vill och skit i att det är "fel" färger för det chapter vars regler du vill utnyttja.

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

Jo men samtidigt vill jag inte köpa mer termosar än de 20-25 jag har eller konvertera ihop command squaden om jag inte sedan kan spela med dom på en tunering eller liknande..

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Målar du en tuff terminator-arme kommer nog ingen att klaga om du spelar med DA-'dexen.

Problemet är nog bara aktuellt åt andra hållet: det är inte helt ok att spela DA med vanliga SM-'dexen men helt OK att spela en [valfritt första kompani] med DA-dexen.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ooan kommer säkert bli jätteledsen, men han kommer å andra sidan även att bli ledsen för att dina sergeanter har röda istället för vita streck på spännena på sina ammunitionsväskor.

Så länge man ser vilken modell som är vilken så tror jag ingen kommer ha problem med att de inte har "rätt" färg.

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Inlägg av bladerunner_35 »

Tekniskt sett så finns det väl knappast regler för hur figurer ska vara målade överhuvudtaget. Rosa* Dark Angels må vara en smula oortodoxa men inget någon kan vägra spela utifrån officiella GW-regler.

Även om jag inte har koll på exakt var eller hur det står så nämns ju "count as" ganska frekvent i de nya codexarna, dessutom.

*eller vilken crazy färg man nu vill använda

Skriv svar