SW LFs med missile launchers

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Bahoola

SW LFs med missile launchers

Inlägg av Bahoola »

Halloj!

Jag ska bygga 5+1 LF enhet med missile launchers (ev. 4+1x2, ska speltesta listan).
Min fråga är, hur gör jag detta på bästa, billigaste sätt, utan att förlora SW looken.

Jag kommer förmodligen att införskaffa mig ett exemplar av dessa snyggingarna! http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... -PACK.html
(följd fråga, tror ni man kan göra fler av dessa med Insta-Mold och Green Stuff?)

De som får dessa stora missile launchers skulle jag vilja ha Devastator ”ryggsäcken” på och de övriga som en vanlig Tactical Marin fast med SW looken. Ni vet ”Oh I’m such a bad ass. Wielding my missile launcher in one hand wile I stab you with my dagger that’s even bigger then Crocodile Dandies!” Ja något åt det hållet I alla fall ;)

Hur eller hur, vad skulle ni göra i mina skor?

Tist

Re: SW LFs med missile launchers

Inlägg av Tist »

Problemet med de raketkastarna är att de inte fungerar så bra med vanliga backpacks. Så man får karva och skära bort saker som sitter bakom axelstödet för att ens kunna montera dem i en någorlunda vettig position, och det med att vrida om armen. Inte hundra på hur stor dev backpacken är men den är väl ändå högre och bredare?
Finns en anledning till att det andra heavy weapon packet fick speciella backpacks.

På om det går att göra en mold....går säkert men tror inte det blir så snyggt då det finns en del detaljer du nog inte får med helt.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

det ska inte vara nått problem att instant moulda för den är ganska "platt" i konstruktionen!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Om inte annat så har jag ett par av de missilkastarna att byta bort om du kan tänka dig att separeras från meltagunsen. :)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Crocodile Dandies? :shock:

Dandies borde vara pluralformen av Dandy, som i sig betyder överdriven snobb... :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Serpent skrev:Crocodile Dandies? :shock:

Dandies borde vara pluralformen av Dandy, som i sig betyder överdriven snobb... :mrgreen:
Han menar 'Crocodile' Dundee
http://www.youtube.com/watch?v=01NHcTM5IA4
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Seregon skrev:

Han menar 'Crocodile' Dundee
http://www.youtube.com/watch?v=01NHcTM5IA4
Jag fattade, jag är bara dryg på fritiden. Pedagog är jag tillräckligt på arbetstid.

Angående modellerna så är de rätt häftiga, även om jag gillar när bägge armarna används till raketgeväret. Kör så det ryker!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Bahoola

Inlägg av Bahoola »

Detta är sådana trevliga överraskningar man får som dyslektiker. Jag skrattar så ögonen rinner åt skrivfelet :lol:

Bahoola

Inlägg av Bahoola »

Nu har jag köpt alla gubbar jag behöver för att komma upp till de 1000 poängen som Calcons turnering ska vara på.

På en låda Space Wolves Pack och en låda Space Marine Devastator Squad borde man väll kunna knåpa ihop två stycken 5+1or (med Missile Luanchers). Jag vill ju ha de stora ryggsäckarna på mina FL’s (förutom pack leader som får den ryggsäcken med dubbla varg huvuden på från Accessories Frame) men efter som alla ryggsäckarna i devastator boxen är kopplade till en specifikt vapen borde man väll kunna plocka ryggsäckarna från grund lådan och bara klistra på den stora delen från devastator lådan och göra någon slags from av det med Insta-Mold, Lego och Green Stuff. Tror ni det funkar eller kommer det se skumt ut?

En fråga till. Jag har ju aldrig jobbat med green stuff, så hur mycket tror ni det kommer gå åt att fixa de här (värsta sinario att jag måste göra resternade ML's (9st) med green stuff).

Skriv svar