Warhound Titan och hur man sätter ihop en

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Valrosskorv

Warhound Titan och hur man sätter ihop en

Inlägg av Valrosskorv »

Goddagens!

Jag sitter och funderar på att lägga en slant och inhandla en Warhound Titan från Forge World. Innan jag gör något så tänkte jag dock fråga några frågor:

Hur lätt/svår är en Warhound att sätta ihop?

Bör man pinna fast någonting? Om ja, vad/hur? Andra tips på hur man gör den transporterbar?

Jag vet att det här rent tekniskt sett inte är varken målning eller konvertering, men jag tyckte att detta var det bästa stället att lägga tråden.

Användarvisningsbild
Serpent

Re: Warhound Titan och hur man sätter ihop en

Inlägg av Serpent »

Förutsätt att du behöver pinna det mesta. Att en del saker behöver målas innan du limmar ihop dem. Att du behöver en rejäl väska att transportera den i. Att du troligen kan behöva magneta en hel del.

Sen kommer vi till hur ofta man använder den...

Men den är asball. 8-)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Anton

Inlägg av Anton »

Benen är femtielva delar men de passar ihop bra och är väldigt välgjorda, så tar du bara tid på dig och tänker igenom hur du vill ha den så kommer det att gå strålande. Överkroppen består att tjocka bitar som är tunga och passar mindre bra och du kommer att behöva pinna ihop den. Vapnen är också tunga och behöver pinnas för att sitta ordentligt.

Har för övrigt använt min två gånger på tre år och det tycker jag är rätt bra för en sån modell.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Jag är helt införstådd med att den inte får komma ut och leka så ofta, det är modelleringsdelen som är huvudattraktionen. Får man sedan använt den är det ett plus. Tack för svaren, skönt att höra att benen är relativt lätta att bygga ihop.

Willow242

Inlägg av Willow242 »

Jag köpte och byggde en reaver titan, gissar på en 50 timmar med rengörning, tvättning och montering sedan en hel drös timmar till för målning, men det är klart värt det, skitkul att sätta ihop och måla. Har nog bara använt min 2-3 gånger på 2 år.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Benen är det absolut jobbigaste. Du bör dessutom vara stenhård mot ForgeWorld, för att verkligen få bra gjutna delar.

Ritningarna för övrigt, är ett skämt.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Har en till fråga nu när titanen börjar ta form, så jag kan lika gärna bumpa den här tråden: Är det nån som kan tipsa om vart man kan få tag på bra magneter som orkar hålla uppe titan-vapen i Warhoundstorlek? Skulle vara rätt gôtt att ha en kraftig magnet mellan höften och torson också...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

http://www.supermagnete.de/eng/S-45-30-N

(Nej, du ska nog inte ha just den magneten, men de borde ha andra lämpliga saker.)

Vet att många brukar beställa därifrån, och vara nöjda.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

dom gör bra saker

Skriv svar