Khorne Zerkare målade i Nurglish färger,

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
daskad

Khorne Zerkare målade i Nurglish färger,

Inlägg av daskad »

Halloj, funderer på att måla min Khorne armé jag håller på att bygga i lite mer nurglish tema, då jag inte gillar att måla rött (blir aldrig nöjd med den) skulle det vara jätte fel. Vad som finns i listan är:

Zerkare
Blood Slaughterers
Obliterators
Predator
Kharn
Daemon Prince.

Bild på ungefärligt paint scheme:
Bild
Det röda på denna bild är Squad Marking
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Claimh_Solais

Re: Khorne Zerkare målade i Nurglish färger,

Inlägg av Claimh_Solais »

Dom ser helt okej ut målat , du kan alltid köra dom som ett renegade chapter som inte är speciellt till någon gud

Just nurgel zerkers är fruktansvärd fel.
det är otroligt tråkigt att chaos codexen tillåter det , men tänk på att det med största sannolikt kommer försvinna i nästa codex som sägs komma i sommar 2012

Så jag skulle göra dom till ett eget chapter då kan du måla hur du vill och använda dina modeller även när en ny bok kommer

daskad

Inlägg av daskad »

Meningen med det är ju till att bli en "khorne" arme, som du kanske såg på vilka gubbar som skulle vara med i armen. Men kan ju göra som du sa och ha det som ett renegade chapter.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

daskad skrev:Meningen med det är ju till att bli en "khorne" arme, som du kanske såg på vilka gubbar som skulle vara med i armen. Men kan ju göra som du sa och ha det som ett renegade chapter.
precis inte bara world eaters som diggar khorne ;)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker inte att modellerna ser ut som berzerkers över huvud taget. Jag tror det kan leda till förvirring, speciellt om du inte använder de riktiga modellerna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad

Inlägg av daskad »

Just detta är inte Zerkare, kan vara därför ;) Detta är bara det ungefärliga färg schemat jag tänkt att använda, just detta är vanliga CSM! Var kanske lite väl otydlig. Har inte börjat måla de än nämligen. Ville ha lite åsikter först. Det kommer bli riktiga zerkare med Zerkar hjälm allesammans, för att öka tydligheten vad de är för något.
Felix "Daskad" Thuresson

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag tycker din röda blev skitbra, exakt rätt färgton imo. speciellt med tanke på att det är chaos och absolut inte ska vara någon skrikig variant. men det kanske är skuggning och/eller highlights som du tycker är jobbigt?
annars håller jag med Tröger, jag skulle aldrig gissa att det är zerkers och jag skulle säkert behöva en påminnelse i runda tre och runda sexför att komma ihåg det.
slå ner din egen självnerklankning. eller nåt.
Ja' än't bittä'!

daskad

Inlägg av daskad »

Just den röda är ett lagar malachite red endast. Mitt problem kommer först när jag gör hela figurer mot det röda hållet, då det blir helt åt helvete dåligt. Men igen, detta är INTE Zerkare på bilden, det är vanliga CSM. Zerkarna kommer att vara tydligare
Felix "Daskad" Thuresson

Skriv svar