Snö Baser!

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
MrCheeze

Snö Baser!

Inlägg av MrCheeze »

Jag behöver Tips på att göra snöbaser! & inte bikarbonat och färdigköpta! :D

Alla tips är välkommna! Snö, Slask, Skitig snö, blodig snö osv :D
Senast redigerad av 1 MrCheeze, redigerad totalt 10 gånger.
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

synthet

Re: Snö Baser!

Inlägg av synthet »

Jag använder mig av Natron som man köper bland kryddorna, blandar du det med lite lack kan du få snöslask. Nu är väl det iofs bikarbonat, men det funkar! Man kan strö ett tunt, tunt lager med krossat glas över också, men då får man passa fingrarna lite;)
Sen har Vallejo en "snösmet" på flaska också, det går att skulptera lite, men en blandning av "smeten" och Natron är det som kanske ger bäst effekt.

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

synthet skrev:Man kan strö ett tunt, tunt lager med krossat glas över också, men då får man passa fingrarna lite;)
No need!
MrCheeze skrev:Snö Slask Skitig snö blodig snö osv :D
(;
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Jag använder galeforcenines snö blandad med trälim. Funkar jättebra. Kan gräva fram någon bild om så önskas.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Henke

Inlägg av Henke »

Jimmy Johansson skrev:Jag använder galeforcenines snö blandad med trälim. Funkar jättebra. Kan gräva fram någon bild om så önskas.
Gör gärna det. Jag är lite sugen på snöbaser oxå.

Hur gör man bäst och enklast istappar och frusna vattenfall? Någon som vet eller sett?

synthet

Inlägg av synthet »

Vattenfall gör du lätt med Vallejo transparent water gel, istappar kan du göra av samma material eller lite hårdplast som du smälter.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Bild

Angeånde istappar vill jag minnas att någon nämnde att man kunde ta fiskelina och spänna upp den. Sedan lägga på watereffect så det blir droppar, låta det stelna och sedan skära loss i lagom bitar.
Senast redigerad av 1 Jimmy Johansson, redigerad totalt 11 gånger.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

MrCheeze skrev:Jag behöver Tips på att göra snöbaser! & inte bikarbonat och färdigköpta! :D

Alla tips är välkommna! Snö, Slask, Skitig snö, blodig snö osv :D
Jag har faktiskt byggt lite fantasy orcer med snöbaser en gång i tiden. Då upptäckte jag två olika metoder:

frostig/tunn snö

Bara att lägga på trälim och sedan strö över GW-snö. Ser dock inget vidare ut ifall man ska täcka hela basen med det utan gör sig bäst i sm¨å "fält"

Tjock snö

Blanda GW-snö, trälim och vatten till en härlig röra, strö på och låt torka.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

synthet skrev:Man kan strö ett tunt, tunt lager med krossat glas över också, men då får man passa fingrarna lite;)
Du tror inte snällare material som salt funkar med :P
synthet skrev:Sen har Vallejo en "snösmet" på flaska också, det går att skulptera lite, men en blandning av "smeten" och Natron är det som kanske ger bäst effekt.
Jag har detta & efter första användningan så kan jag indirekt säga att det ser ut som tippex då det torkat haha så nån form av blandning ska testas!
Jimmy Johansson skrev:Jag använder galeforce nines snö blandad med trälim. Funkar jättebra.
Verkar få lite effekten jag är ute efter!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
bearbullet

Inlägg av bearbullet »

Ja gick till en panduro look-alike affär och hittade "Sternenstaub" , det ser ut som nån tjockare variant av bakpulver men glittrar lite random, sen blandar ja med trälim och smetar på, blir riktigt snyggt, ska fixa en bild
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

"Vill du ha brie med dendär?"

Skriv svar