Acceptabel "count-as" stormbolter?
Acceptabel "count-as" stormbolter?
Hur många skulle se detta som ett acceptabel stormbolter till en Inquisitorial Hencheman? Blixt och extrem närbild gör den så klart inte rättvisa, men ville mest visa idén..

"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Re: Acceptabel "count-as" stormbolter?
Funkar för mig. Tror dock många kommer vilja ha två pipor på den.
Jo jag skulle nog vilja ha 2 pipor på en "count as storm bolter" alternativ något som inte var alls likt en bolter
Måste säga att det där är en bolter, inte en stormbolter
En bild säger mer än 1000 kaniner
om man inte vet vad det är så gissar man på att det är en bolter, alltså är det inte ok.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Hm, jag får alltså ta mig en funderare till på det här...
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Rule Of cool toppar det mesta för min del. Sen kanske jag är extra medhållsam bara för att jag tycker att GW är riktigt duktiga på att släppa toksnygga modeller som har horribelt dålig utrustning.
Å andra sidan, i en turnering är det svårare. "okej jag spelar mot GK, han ser ut som en guardsman, måste vara en henchman. Vad ser vapnet ut som? Boltgun? Stormbolter?"
Hade henchmen inte kunnat equippas med med boltgun så hade det varit lättare för motståndaren att med uteslutningsmetoden komma fram till att det är en stormbolter, tyvärr så är inte det fallet.
Ja/nej/kanske
Å andra sidan, i en turnering är det svårare. "okej jag spelar mot GK, han ser ut som en guardsman, måste vara en henchman. Vad ser vapnet ut som? Boltgun? Stormbolter?"
Hade henchmen inte kunnat equippas med med boltgun så hade det varit lättare för motståndaren att med uteslutningsmetoden komma fram till att det är en stormbolter, tyvärr så är inte det fallet.
Ja/nej/kanske
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ställer mej i kören, det ser på tok för mycket ut som en bolter för att kunna vara en strombolter.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
bildsköne bengtsson
psst!

"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.
Ditt mög ser man ju aldrig vad det är ändå!