gw eller army painter?
- bolterochkniv
gw eller army painter?
tänkte sätta igång och måla mina black templars, och undrar lite vilken sprej jag ska välja. tanken är att jag inte ska behöva måla nåt svart utöver sprejningen, det ska nämligen gå undan!
har hört gott om båda, så vad säger NI?
har hört gott om båda, så vad säger NI?
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
- theWatchman
Re: gw eller army painter?
Alternativ 3 - Montana.
Både GW och AP är svinigt dyra om man jämför med allt annat, APs är rent generellt bättre än GWs men man har viss risk att få riktiga måndagsexemplar som blir på tok för tjocka.
Både GW och AP är svinigt dyra om man jämför med allt annat, APs är rent generellt bättre än GWs men man har viss risk att få riktiga måndagsexemplar som blir på tok för tjocka.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker GWs spray är bäst (men dyrast).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Claimh_Solais
gillar army painters , inte haft några problem med dom
men GW är bra den med så spelar ingen roll , ta den som du hittar
men GW är bra den med så spelar ingen roll , ta den som du hittar
Jag föredrar helt klart Army Painter. De olika färgsprayerna är klart fina i AP och om du vill ha en snabb start på din armé är dte där du ska börja.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Har råkat ut för något måndagsex från AP, blev skit ialla fall. Jag brukar inte tycka om att förorda GW men i detta fallet gör jag, då vet man vad man får ialla fall!
Montana? Var hittar man dem?
Montana? Var hittar man dem?
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/
Ingen skillnad.
Jag importerar gôrbillig fulspray från helvetet (aka Ullared) och det märks inte när gubbarna är klara. Skulle kanske märkas om man lämnade stora ytor svarta utan någon form av highlight/drybrush men det skulle bli fult oavsett spray.
Jag importerar gôrbillig fulspray från helvetet (aka Ullared) och det märks inte när gubbarna är klara. Skulle kanske märkas om man lämnade stora ytor svarta utan någon form av highlight/drybrush men det skulle bli fult oavsett spray.
Om man skakar sin montana ordentligt brukar det inte vara nåt problem. Fast det gör jag med alla burkar, så det kanske inte är nån skillnad...
Montana-burkarna kan man köpa från t.ex. Highlights.se eller svänga förbi en av deras butiker. Waylandgames säljer dom också, men dom är ju inte sjukt snabba på o skicka saker.
Montana-burkarna kan man köpa från t.ex. Highlights.se eller svänga förbi en av deras butiker. Waylandgames säljer dom också, men dom är ju inte sjukt snabba på o skicka saker.
Re:
Sprayburkar brukar dock aldrig gå att handla internationellt, om de inte erbjuder särskild post via land/båt.xdanskx skrev:Waylandgames säljer dom också, men dom är ju inte sjukt snabba på o skicka saker.