hjãlp, jag har ett lyxproblem (hade)

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
taogoli

hjãlp, jag har ett lyxproblem (hade)

Inlägg av taogoli »

Jag har kort sagt ett lyxproblem, har 3 (egentligen 2) arméer liggande på tur på målarbordet och en till på g, samlartarmen slog till och jag håller på att samla på mig nästa. (Har redan 3 arméer spelklara och färdig målade (om någon armé någonsin blir klar), så det är inget problem)

Nu behöver jag lite peppande ord för att komma igång igen. Har kommit in i fullständig MÅLARKOMA. Behöver en liten spark där bak (en fot tack bara, en "kälke" kommer nog medföra problem att sitta å då SKITER sig nog målningen helt)

Det är ju så jäkla roligt att måla, men Snälla hjälp mig någon.

Mvh taogoli
Senast redigerad av 1 taogoli, redigerad totalt 24 gånger.
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Mutt

Re: hjãlp, jag har ett lyxproblem

Inlägg av Mutt »

Håll ut armarna med en pensel i var hand och säg: jag kan måla, jag är inte rädd. Upprepa detta tills du börjar måla.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Random forum och någon "Tale of Gamers" kanske kan funka. Sätt upp ett mål inför en turnering med ny armé. Tvinga en polare att måla en egen armé så ni kan måla ihop. Posta bilder här och hör klagorop när du inte levererar. Något kanske faller herrn i smaken.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

haha lider av samma problem nu , eller ja jag är tröt på att måla marines
men det är allt jag har hemma (eller ja har ork boyz med men det är så där lagom kul)
va gör man ? haha xD

va har du för amrér och va står det mellan?

Så det jag tycker du ska göra är kolla på coolminiornot(eller andra forum warseer har bra projekt bloggar) efter inspiration !
ta en av armérna och börja med en av dom roligare modellerna , när den är klar målar du lite troops och tråkigare modeller
sen ta du en speciallera när dom börjar kännas dryga så går det lättare :D

posta gärna bilder med

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jag skulle rekommendera Independent Characters forum och deras Hobby Challenge. Måla 1850pts laglig armé från grunden och på något sätt 400pts sideboard (som får vara klart sedan tidigare). Ett stort* pris lottas ut till en av de som hinner klart med samtliga 2250pts innan slutet av mars.

Mer info finns på deras forum: http://www.theindependentcharacters.com ... m.php?f=52

* ej avslöjat exakt vad ännu
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Du kan göra såhär.

1. Anmäl dig till en turnering.
2. Berätta för alla att du ska dit och att det kommer bli asfett.
3. Känn angsten.
4. Måla gubbarna.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Måla en gubbe, posta en bild, få drösvis med beröm från folket och känn suget växa att visa mer av din otroliga talang :D

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

dusha kallt som satan så att du vaknar till, kolla på lite fetta armer på nätet. Sen laddar du upp med färg och målar satan.
becon är ganska roligt.

daskad

Inlägg av daskad »

muffin skrev:dusha kallt som satan så att du vaknar till, kolla på lite fetta armer på nätet. Sen laddar du upp med färg och målar satan.
Feta Armer? menar du sånna här då lr? ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

taogoli

Inlägg av taogoli »

Tackar för alla råd, nu ska man väl lyckas komma igång.

Nu ska man ju bara välja armé man ska måla. Det blev lite svårare att välja nu när den nya armén damp ner i helgen.

Nu står det mellan en gammal påbörjad squats armé, (rymd dvärgar aka hell's angels) med motorcyklar, mole launchers och thudd guns osv. från Rouge trader tiden

Den andra armén som damp ner i helgen är oxå gammal, imperial guard med rapiers, tarantula guns, gamla rhinos, osv. Tanken var att de skulle ingå i min Genestealer hybrid cult. (Blir nog en egen armé, de oxå) Oxå från rouge trader tiden.

Den tredje armén är en oxå påbörjad fow armé, tysk mekaniserad midwar armé (som jag höll på med senast)

Samt

Sedan har ja en j***vla massa Genestealers (pure strain) cirkus 100 st (troligen fler) från fem olika Space hulk boxar (samt tyranid attack spelet), som får vara med i med Genestealer hybrid armé.

Ska säga att jag redan sitter på tre arméer, en Genestealer hybrid armé (för tillfället utan riktiga allierade, sålde av mina cataschans för ett tag sedan), en stooor Steel legion armé (som är lite stand in i hybrid culten just nu.) Och en infanteri tung Space marines armé, sons of taogoli.

Känner mig som en unge i en godis affär med en otrolig socker abstinens, vad ska jag välja först, ångest, Ångest, ÅNGEST.

lyx problem, javisst, åta helvete.

Mvh taogoli
Senast redigerad av 1 taogoli, redigerad totalt 2 gånger.
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Skriv svar