HJÄLP

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Papa D

HJÄLP

Inlägg av Papa D »

Tja, nån som vet hur man löser matt lack utan att lösa färgen eller plasten under... Min wethering blev pancake under lacken, tror lacken reagerat med thinnern som man löser pulvret med...

Snabba svar önskas då fantasia är på lördag.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: HJÄLP

Inlägg av speedfreek »

Lite sent att säga nu, men du bör nog vänta ett dygn efter att du använt lösningsmedelbaserade saker och innan du sprayar över det.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag verkar kunna weatherpowdera över de med en mörkar powder och lacka de igen... Får c om de blir bra men ser bra ut nu...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Hårtorka det lite försiktigt för att snabba på torkningen.

Och jag är klar!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Se till att thinnern är riktigt torr innan du lackar, hårtork är bra, men kör inte för intensivt med den. Spraya sen på lacken försiktigt. Jag har också fått konstiga vitflammiga reaktioner förr, men följer man de här stegen blir det bra.

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

du kan använda dig av en topps med lite sprit och gnida försiktikt, det kan fungera om du vill få bort yt lagret. eller så kan du prova med lite ajax köks rengörare, se bara till att du fuktar ner din topps lite gran.

Eller om du köpper en make upp blub som man har på ögonen den är ganska bra med.
becon är ganska roligt.

Skriv svar