FW SM Dozerblade

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
lurräven

FW SM Dozerblade

Inlägg av lurräven »

Hur sätter man dit den?

Jag hoppas kunna magnetisera dit en sådan, men är osäker på om det funkar.

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: FW SM Dozerblade

Inlägg av speedfreek »

Asplund har magnetiserat alla sina, man sätter dem typ likadant som "rammen" till en Battle Wagon.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Är det ut med sidorna på bilen?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Det går, men kan vara lite bökigt att få till det snyggt.

Här är ett sätt jag gjort det på: http://twelfthofeight.blogspot.com/2010 ... ganza.html
Ett annat är att ersätta de främre externa mot lite större interna, så de håller sig på plats. De bägge inre kan även bytas ut mot en enda riktigt stor magnet. Det viktiga är dock att det är magneter både nedåt och framåt, annars kommer dozer bladet inte att sitta fast ordentligt när du lyfter fordonet.

Magneterna på bilden är 1/8" x 1/16", med undantag för de två externa på fronten av chassit, de är 1/8" x 1/32"

Hoppas det hjälper.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Seregon skrev:Det går, men kan vara lite bökigt att få till det snyggt.

Här är ett sätt jag gjort det på: http://twelfthofeight.blogspot.com/2010 ... ganza.html
Ett annat är att ersätta de främre externa mot lite större interna, så de håller sig på plats. De bägge inre kan även bytas ut mot en enda riktigt stor magnet. Det viktiga är dock att det är magneter både nedåt och framåt, annars kommer dozer bladet inte att sitta fast ordentligt när du lyfter fordonet.

Magneterna på bilden är 1/8" x 1/16", med undantag för de två externa på fronten av chassit, de är 1/8" x 1/32"

Hoppas det hjälper.
Väldigt mycket! Tack!

Skriv svar