The shop is OPEN!

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Didi

The shop is OPEN!

Inlägg av Didi »

Hej alla glada!
Då jag har bestämt att ta en paus från 40k-spelandet men känner att jag vill fortfarande hålla på med hobbyn tänkte jag starta en målar-service!
Jag tänker vara så fräck och sno upplägget från den här sidan:
http://www.gmmstudios.com/
En bra sida så att ni förstår min idé. Jag kommer hålla två nivåer, level 1 och level 2, där level 1 är den dyrare varianten. Jag målar heroes men då sätter jag ett individuellt pris.
Här följer en pris-lista för de två olika nivåerna:
Små baser (runt 25 mm):
Level 1: 80 kr st
Level 2: 40 kr st

Medium bas (30-40 mm:
Level 1: 120-250 kr st
Level 2: 60-150 kr st

Cavalry/bike bas:
Level 1: 180-350 kr st
Level 2: 100-250 kr st

Stora baser, monstrous creatures:
Level1: från 400 kr st
Level 2: från 250 kr st

Fordon:
Level 1: 400-800 kr st
Level 2: 250-500 Kr st

Montering och "standard" basning ingår i priset, avancerade baser 5 kr st.
Jag gör även frihandsmotiv, såsom bilder på fordon eller banners och liknande. Individuell prissättning.
Jag använder även air-brush när det är lämpligt, så jag kan erbjuda lite special-effects!

Här följer ett gäng bilder för att visa lite vad jag kan och om de två olika nivåerna:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Lite info om mig. Jag har hållit på med hobbyn i 20 år och har vunnit lite olika målartävlingar. Min största merit är nog att mitt Bloodbowl-lag blev uttaget bland de sex bästa på Grand Tournament i Nottingham 2010.
Då jag har ett heltidsjobb så kommer jag att göra detta på min fritid, så kommer jag behöva lite mer tid än om jag enbart sysslat med detta. Jag ska försöka ge leveranstider innan jag startar ett projekt.
Givetvis målar jag både fantasy och Hordes/Warmachine. Prislistan funkar ganska bra till dessa också.

Så är du sugen på att få något målat av mig så är du välkommen att maila mig:
didimonster@hotmail.com

Lev väl och må tärningarna vara med dig!

Claimh_Solais

Re: The shop is OPEN!

Inlägg av Claimh_Solais »

oj en till konkurrent :roll:

välkommen till figurmålar bisnisen :D
du målar riktigt bra så tror säkert någon nappar

något jag dok är fundersam till (kan bli ett problem för dig) är att du ta samma pris på gubbar med samma bas storlek
kan nog bli jobbigt om du få avancerade modeller

liksom 10 necron warriors i lv 1 kostar lika mycket som 10 dark eldar witches eller 10 sanguinary guard
men du kommer lägga sjukt mycket mer tid på dom sistnämnda, kan kanske bli knivigt

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

roligt med lite mer konkurans, hoppas det kommer gå bra för dig. Det jag tycker är jobbigt är när man vänder på lvl för mig så är lvl 2 bättre än lvl 1 högre är bättre.
becon är ganska roligt.

Hubbe

Inlägg av Hubbe »

Måste säga att jag är väldigt intresserad!

Är det möjligt att få se lite mer bilder på hur du målar space marines?
Har alltid velat ha en Ultramarines arme men eftersom jag är så ruskigt dålig på att måla så har det aldrig blivit av.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Bra med konkurans! :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Didi

Inlägg av Didi »

Tack för välkomnandet och lovorden! Alltid kul!

@Claimh_Solais: jag förstår hur du menar, men jag har två lösningar. Om det är en enkel figur (necrons) kan jag göra en riktigt avancerad målning så att det syns att den är en Level 1 målning om man vill ha det. Alternativt är att jag tar betalt som en Level 2 målning om färgschemat är simpelt, men lägger lite mer tid så slutprodukten kan jämföras med en "vanlig" Level 1.

@muffin: jo så kan det ju absolut kännas, jag spelar inte så mycket TV-spel så jag tänkte inte på det. Ville bara ha ett annat namn för att inte sno allt från GMM. Men kommer du med ett bra alternativ bytar jag titel på det hela, bara för din skull! ;)

@Hubbe: jag hittade några gamla (väldigt gamla) och inte så jättebra bilder på en Space Wolves armé jag målade för längesen. Denna nivån ligger typ mittemellan level 1 och level 2. Om du är sugen kan vi ju alltid börja med en squad och blir du nöjd så lägger vi bara till allteftersom.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Hubbe

Inlägg av Hubbe »

Vi kanske kan börja med en level 1 hero?

Jag har inte så gott om pengar, för att citera Fredrik Segemyhr så är jag mellan två jobb :P
Så jag hade tänkt om de är okej att dela upp "armen" i flera små delar?

Didi

Inlägg av Didi »

@Hubbe: absolut, det går jättebra! Skicka mig ett PM med vad du vill ha gjort så tar vi alla detaljer.

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Nu ska mina sista epic-orker få färg, order placerad. :wub:
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

the godfather

Inlägg av the godfather »

didi målar just nu mina igbilar.
och jag är självklart väldigt nöjd 8-)
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Skriv svar