Vilken flygbas?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Mortarion

Vilken flygbas?

Inlägg av Mortarion »

Jag har precis målat upp en land speeder till mina Flesh tearers. Eftersom jag har industribaser till dem är det rätt svårt att göra något vettigt med den vanliga flygbasen som följer med eftersom den buktar uppåt, vilket ser rätt dumt ut med betong. Men att fixa en egen är inte så svårt. Jag funderar på om jag skall använda de "nya" titanbaserna till Epic (till vänster på bilden), vilka är exakt lika stora som en flygbas, fast platta, eller om jag skall använda vanliga 60 mm-baser (till höger på bilden). Ovansidan på en 60 mm-bas är lika stor som flygbasen, men eftersom kanterna går lite utåt blir den några milimeter större, men det spelar knappast någon roll. Vad tror ni blir bäst? Kant eller inte?

Bild
(Ignorera att det är fastlimmat en bit plasticard på 60 mm-basen. Och att flygbasen ser något mindre ut beror enbart på att den är längre bak i bilden. De är lika stora i verkligheten.)

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Kant!

Användarvisningsbild
Seregon

Re: Vilken flygbas?

Inlägg av Seregon »

Den enda gången basen spelar någon roll är när den blir anfallen i närstrid, och då är 1-2mm för stor enbart till din nackdel, så kör på den du tycker blir tuffast.

Edit: Jag röstar också på kant.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Den platta basen är ju mer lik den riktiga flygbasen.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Kant

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Kant.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det är ganska krångligt att sätta fast en flygpinne/ståltråd på den helt platta basen.
Jag tycker den platta är snyggare, så mina 11 walkers till WH har den.
Att undersidan är helt platt gör att den står lite sämre på grus o dyl. (samma problem som vanliga flygbasen)
Så den större basen är mer praktisk och även lättare att få tag på.

Jag tror verkligen inte det gör till eller från regelmässigt, så ta vilken du vill.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jo, jag tror nog att kanten blir snyggast. Då har alla modeller i hela armén samma sorts baser. Så jag kör nog på det. Tack för hjälpen!

Skriv svar