Iron hands terminators ok?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Cavonius

Iron hands terminators ok?

Inlägg av Cavonius »

Eftersom Iron Hands inte har några hela terminator squads, utan vissa ledare i squads bär terminator rustning.

Tänkte jag göra mina assault terminators (redan på började) av Mark 3 modeller:
Bild
Som leds av en terminator.

Såklart kommer dom ha 40mm baser och rätt vapen. Har inga liknande rustningar i armén förövrigt.

Vad tycker folk?

Slänger upp en bild ikväll...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Iron hands terminators ok?

Inlägg av DHettNeck »

Tycker det låter som en tuff idé. Med rätt vapen ser dom biffiga ut också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Cavonius

Inlägg av Cavonius »

Exakt, dom ska ha thunderhammer/shield.

Sköldarna blir ganska stora. Gjorda av chaos shields, låter weard, men kommer bli awesome!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Skall du använda killar i power armour som terminators? Fast ha en modell i squaden med riktig terminator armour?? :?

Inte OK om du inte konverterar dem väldigt mycket. På en turnering som jag arrade hade det nog inte bara blivit minus i målning utan förmodligen även bortplockning av modellerna. Du kan ha Vanguard veterans i power armour med thunderhammer och stormshield.

Modellerna kan säkert bli coola, men spela dem som det modellerna föreställer i så fall.

Blauholtz

Inlägg av Blauholtz »

Det finns en codex där powerarmour killar får ledas av någon i terminator armour, den heter space wolfs använd den..
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Cavonius

Inlägg av Cavonius »

Allright, Tanken är ju att bygga om dom en del, dom kommer ju bara baseras på dom modellerna...

Vill inte bryta helt mot fluffet och därför spela dom så, och med tanke på baserna och deras storlek jämfört med vanliga marines, kommer nog ingen se helt fundersam ut när dom kommer upp på bordet.

Finns ju mycket värre modellbrott på turneringar...

Men skitbra att ni tycker till!

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Jag tycker det låter ball, hur hade du tänkt biffa till dem? Låter som mycket jobb.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Ge gärna ett exempel på vad som är värre modellbrott än att en rustningstyp ska representeras av en annan rustningstyp - som redan finns i armén...

Jag tycker det är helt uppåt väggarna illa. Stora baser eller inte. Som Blåholtz säger så går det att spela IH med varglistan om man nu nödvändigtvis vill ha en Terminatorsergeant i varje enhet.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

NU får jag stöd för IH som SW... Precis som jag bestämt mig för att måla upp en separat SW arme.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Asplund skrev:NU får jag stöd för IH som SW... Precis som jag bestämt mig för att måla upp en separat SW arme.
Jag har aldrig dissat dina Järnhänder som Rymdvargar (tror jag... :oops: ). Du har ju suicidala tendenser med dem - kör fluffigt med Björn och allt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar