Tillräckligt counts-as?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Excessus

Tillräckligt counts-as?

Inlägg av Excessus »

Hej

Sitter och pusslar ihop lite modeller av rester och bitz som ligger och skräpar. Tänkte sätta ihop en counts-as noise marines squad till mina Alpha Legion, men jag gillar inte att använda de "riktiga" modellerna. Idén är inte 100% min, men jag tyckte att det var värt att testa.

Frågan är dock, hade folk accepterat en modell som denna som en noise marine?

Bild

Har inte börjat kladda på GS än, så där är lite hål osv...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Bengtsson den yngre

Re: Tillräckligt counts-as?

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Det beror lite på hur resten av gubbarna ser ut, men spontant ja. Vill du vara på den säkra sidan kan du ju alltid måla den i någon spexig slaaneshfärg
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag tycker att det ser alldeles för mycket ut som en vanlig bolter. En bolter med lite längre pipa är inte en Sonic blaster.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

meh...vad ska jag då använda honom till? :(
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mutt

Inlägg av Mutt »

Sternguard? Jag vet att du vill!

Blom

Inlägg av Blom »

Bygg om bolterna lite bara så funkar det bra. Jag hade planer på att bygga mina noise marines sonic blasters utan choas Heavy boltern fast med deras deamon huvud lampa som man får med till deras fordon.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Mutt skrev:Sternguard? Jag vet att du vill!
mmm...har faktiskt funderat på att testa C:SM lite till mina AL...vill ju ha operatives och infiltratörer... :P

(jo, chosen är också infiltratörer...men bara i 67% av fallen...)

Håller på att testar lite olika saker att ha i listan för de sista 147 poängen...
blom skrev:deamon huvud lampa
mjo, jag har sneglat på den, men gillar den inte riktigt ändå, försöker hålla demoniska saker borta från grabbarna...

...förutom två av mina "Alpharius" som fick offra sig för allmänhetens bästa...(demonprinsar)

Tist

Inlägg av Tist »

Har man ingen gitarr är man inte noisemarine!
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Om du sätter detdära stiliserade demonhuvudet från fordonsboxen fram istället och målar någon detalj rosa (typ axelplåten) så är jag med på det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Tist skrev:Har man ingen gitarr är man inte noisemarine!
Det är den enda modellen som hade kunnat få mig göra en squad "riktiga" noisemarines...

Bild

Sååå underbar! :D

Skriv svar