Personal Icons

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Ashura

Personal Icons

Inlägg av Ashura »

Jag undrar hur det är med personal Icons på t.ex thousand sons och om man måste modellera dom? alltså om dom räknas in som wysiwyg. med tanke på att Lucius och några andra special characters har personal icons, men ej har dom modellerade.

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Personal Icons

Inlägg av Nefrums »

din motståndare ska kunna se vad dinna figar har för utrustning utan att du behöver berätta det..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Izin

Inlägg av Izin »

Något som sticker ut helt enkelt.
17,83

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Nja, jag skulle säga att små saker som personal Icons är ok att inte modellera om det inte finns ett standard sätt att modellera det. Om man "får välja själv" hur något ska se ut så kan ju motståndaren ändå inte veta att just den lilla detaljen ska en Personal Icon och då måste man ju ändå säga att han har en Personal Icon, så...

Fast det kanske är för att jag är van att spela Tau och där saknar typ hälften av all wargear sett att modelleras.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Personal Icons brukar vara WYSIWYG
En bild säger mer än 1000 kaniner

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

det är juh ändå en upgrade, på en specifik figur i en enhet, så den borde juh va wysiwyg, precis som heavy weapons o sånt.

är det en singel karaktär kan man juh vara lite mer slapphänt, eftersom han ändå är en enhet i sig (i de flesta avseenden iaf)
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Zurken skrev:Fast det kanske är för att jag är van att spela Tau och där saknar typ hälften av all wargear sett att modelleras.
Allt som inte är hard-wired/granater ska synas på modellen. Om det inte finns en bit för det i kitten får du bygga någon. Det kan se ut precis hur du vill så länge det är likadant på alla med uppgraderingen och går att särskilja från andra möjliga uppgraderingar.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Rekommenderar den lilla chaos-stjärnan med en skalle i från marine-lådan, eller champ-backpack... behöver inte vara stort, bara synas.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Skriv svar