Vad målar ni gärna med?
Vad målar ni gärna med?
Misstänker att fler som jag alltid fyller på målarbordet med vissa favoriter förutom svart, vitt osv. Vore kul att få lite insyn i färgburkar/märken/tekniker man missat...men även färger att akta sig för
+
GW Yello Ink - blandar och förstärker mina bruna färger med denna pigmenthöjare. Köpte på mig ett helt gäng när GW skulle sluta med sina.
GW Tin Bitz - finfin maskinfärg, funkar att måla på, toppa med, inka ner eller bara som den är - ni känner den.
Vallejo Smoke - en tung, oljig metalfärg som är svår att beskriva men funkar till det mesta som ska vara smutsigt och metaliskt. En ny favorit.
Citadel Colur Red - gammal som gatan men stelnar aldrig, mer som en red wash. Har inte mycket kvar och spar på den till specifika röda detaljer jag vill få riktigt bra eller om något behöver räddas upp.
-
Vallejo Natural Wood - blaskig, blir inte spec. bra när man blandar den med andra färger. Menlös. Ogillar överlag alla blaskiga vallejofärger men inte lätt att veta innan man testat.
+
GW Yello Ink - blandar och förstärker mina bruna färger med denna pigmenthöjare. Köpte på mig ett helt gäng när GW skulle sluta med sina.
GW Tin Bitz - finfin maskinfärg, funkar att måla på, toppa med, inka ner eller bara som den är - ni känner den.
Vallejo Smoke - en tung, oljig metalfärg som är svår att beskriva men funkar till det mesta som ska vara smutsigt och metaliskt. En ny favorit.
Citadel Colur Red - gammal som gatan men stelnar aldrig, mer som en red wash. Har inte mycket kvar och spar på den till specifika röda detaljer jag vill få riktigt bra eller om något behöver räddas upp.
-
Vallejo Natural Wood - blaskig, blir inte spec. bra när man blandar den med andra färger. Menlös. Ogillar överlag alla blaskiga vallejofärger men inte lätt att veta innan man testat.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
- speedfreek
Re: Vad målar ni gärna med?
Min Vallejo Smoke är verkligen inte metallisk.
Jag tror den är ett försök att efterlikna bränd umbra, men med vattenlöslig färg.
Oavsett, så är det en jättebra färg om man vill skita ner sina figurer.
Jag tror den är ett försök att efterlikna bränd umbra, men med vattenlöslig färg.
Oavsett, så är det en jättebra färg om man vill skita ner sina figurer.
Bränd järnoxid är väll ändå lite metallisk?
+
- Gamla Brown Ink gick att använda till (nästan) allt. Den är andra lagret i mina Sisters' rustningar. Visst, Devlan Mud är fin, men på just rustningar gillar jag den lilla glansen som Brown Ink gav...
- Sen är Devlan helt kalas för allt annat.
- Brazen Brass (numera utdöd). Underbar färg, men Vallejos Brassy Brass är nästan lika bra. Perfekt för att highlighta Tin Bitz.
- Scorched Brown. Behövs ingen annan mörkbrun grundfärg.
- Vallejo Bone White. Åtta miljarder gånger bättre än GW:s motsvarighet.
- De flesta av de nya washerna.
- GW:s gula nyanser. Torkade snabbt, täckte nästan ingenting.
- Kan inte säga att jag någonsin lyckats med Smokey Ink.
- GW:s Skull White. Slutade använda den för länge sedan och gick över till Vallejo. Hur nöjd som helst.
- GW:s grundsprayer, svart och vitt mestadels.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Claimh_Solais
Har en massa favoriter jag inte kan måla utan
Mechrite Red , skulle inte klara av en BA arme utan den
Scorched Brown underbar brun som funkar bra till skuggor , kan inte fatta att jag målade i ca 2 år innan jag köpte den
Khemri Brown även den en underbar grund för allt som ska va benfärgat
badab black wash ..thats it pure awesome
Mechrite Red , skulle inte klara av en BA arme utan den
Scorched Brown underbar brun som funkar bra till skuggor , kan inte fatta att jag målade i ca 2 år innan jag köpte den
Khemri Brown även den en underbar grund för allt som ska va benfärgat
badab black wash ..thats it pure awesome
Vad är den stora skillnaden mellan badab black wash och den gamla svarta washen eller bara chaos black och vatten?
Jag har skuggat med både utspädd svart och Badab och måste säga att Badab är mycket mer pålitlig. Du vet hur det kommer att se ut, och du behöver inte passa lika mycket med blandningen som med utspädd svart.
Tycker jag, då.
Tycker jag, då.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Skillnaden mellan Badab black och black ink är att inken är glansig medan Badab black är matt. I min erfarenhet så täcker den också ytor mycket bättre än utvattnad Chaos black.Per Pirat skrev:Vad är den stora skillnaden mellan badab black wash och den gamla svarta washen eller bara chaos black och vatten?
- speedfreek
Det är nästan oändligt mycket skillnad.
Badab Black är ungefär som färgad lack som man kan måla tunnt om man vill.
Black wash (eller hette det ink) är bläck.
Så helt olika.
Har man inte en Badab Black så rekommenderar jag alla att köpa en.
Badab Black är ungefär som färgad lack som man kan måla tunnt om man vill.
Black wash (eller hette det ink) är bläck.
Så helt olika.
Har man inte en Badab Black så rekommenderar jag alla att köpa en.
Är den som devlan mud fast svart?