Bygga en Great unclean one?
Bygga en Great unclean one?
Jag överväger att skaffa en Great Unclean One som ett alternativ till mina Deamons. Jag är inte så sugen på GWs tenn modell, så jag funderade på att bygga en egen. Någon som har några förslag eller idéer?
Min första tanke var att utgå ifrån ett LOTR troll. Sedan får man greenstuffa lite nugliga drag, kanske några avgasrör, och eventuellt byta huvud med mera. Kan det fungera?
Min första tanke var att utgå ifrån ett LOTR troll. Sedan får man greenstuffa lite nugliga drag, kanske några avgasrör, och eventuellt byta huvud med mera. Kan det fungera?
- speedfreek
Re: Bygga en Great unclean one?
Jag skulle nog utgå från överkroppen på en jätte istället.
Den är mer "rätt" i storleken.
Trollet är ganska litet och klent.
Den är mer "rätt" i storleken.
Trollet är ganska litet och klent.
testa att smälta och forma en massa stearin som grund. billigt och ingen bryr sig om du misslyckas på första försöket.
Ja' än't bittä'!
LotR-trollet funkar om du tänker slänga på mycket GS. En GUO är inte så stor. Jätten skulle bli extra stor och extra ball.
Stearin? Du driver skoj?
Stearin? Du driver skoj?
Det finns bra billig lera på Panduro som härdar i ugn eller i luft. Byggde själv en GUO för 10 år sedan.
Nu har jag i alla fall påbörjat byggandet. Den kommer bestå av greenstuff, bitz, sprues och diverse annat skräp. Om det skiter sig så har jag i alla fall inte spenderat så mycket pengar på den.
absolut inte. har det på min tervigon, med ett tunt lager green stuff utanpå. mitt första riktiga konverteringsprojekt som innehåller saker som greenstuff och kreativitet.Anton skrev:Stearin? Du driver skoj?
Ja' än't bittä'!
Klassisk cenitlera är både billigt och enkelt att jobba med. Finns som sagt på panduro men med ett annat namn som jag inte minns för tillfället. När man lekt klart kör man in det i ugnen. Brukar inte bli några stora förändringar eller ihopsäckningar efter värmen då det härdats.
Mitt fru ägnade sig åt att göra små dockskåpsgrejor och jag passade på att testa lite, hade dock ingen fantasi vid det tillfället så har inget att visa upp...
Mitt fru ägnade sig åt att göra små dockskåpsgrejor och jag passade på att testa lite, hade dock ingen fantasi vid det tillfället så har inget att visa upp...
- speedfreek
FIMO.
Och man kan även koka leran, istället för att ugnshärda, om man är orolig att det skall fall ihop under sin egen vikt.
Och man kan även koka leran, istället för att ugnshärda, om man är orolig att det skall fall ihop under sin egen vikt.
Jag körde på enbart greenstuff. Dock så hade jag ett stadigt "skelett" bestående av en lite prydnadsängel och lite sprues. Sedan använde jag lite bitz och trälim som yttre dekorationer.
Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller ej. Den blev helt ok, men inte världsbäst. Ni som kommer på Blomcon får se resultatet.
Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller ej. Den blev helt ok, men inte världsbäst. Ni som kommer på Blomcon får se resultatet.