Renegade IG
Renegade IG
Tja.
Sitter i start groparna för min 3dje arme, men bara min andra hord army, och tänkte höra mig för lite.. Jag är på jakt efter plastmodeller med cloak som är humanoids gärna människofysik för en elak IG arme lagom till nya släppet 2/5. Jag har hittat till Iron pig, deras gasmask sprue blir perfekt, hela deras rebellion serie skulle funka men jag vill hellre ha cloak än rock, vet nån några coola modeller så kasta förslag på mig, detta lär bli ett LÅNGT projekt, så priset på modellerna spelar ingen större roll, inom rimliga gränser så klart.
/P daddy
Sitter i start groparna för min 3dje arme, men bara min andra hord army, och tänkte höra mig för lite.. Jag är på jakt efter plastmodeller med cloak som är humanoids gärna människofysik för en elak IG arme lagom till nya släppet 2/5. Jag har hittat till Iron pig, deras gasmask sprue blir perfekt, hela deras rebellion serie skulle funka men jag vill hellre ha cloak än rock, vet nån några coola modeller så kasta förslag på mig, detta lär bli ett LÅNGT projekt, så priset på modellerna spelar ingen större roll, inom rimliga gränser så klart.
/P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- speedfreek
Re: Renegade IG
Vad är en cloak och vad är en rock?
Skall de ha slängkappa?
Skall de ha slängkappa?
Cloak är en mantel/slängkappa, gärna med huva.
Rock är en ja.. rock. Lång grej med ärmar, öppen i fram.
Rock är en ja.. rock. Lång grej med ärmar, öppen i fram.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
-
Gonka Koff
Hur skulle det vara med SM scouternas camo cloaks?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Silversixx
Gonka-hes-hals glömmer av att man får ett kilo scout med per cloak...
Kolla LOTR rangen, Rangers of midle earth eller några Haradrim gubbar kanske.
LotR-modellerna är väl ganska mycket mindre än 40k?
ja det är en mindre skala för att man inte ska använda lotr till whfb även fast dom är mkt coolare
Tja, som det ser ut nu blir det konvertion job på flagellanter med Pig-iron-production gasmasker och catachan armar? cadian? e ju cultister, känns som dom kan visa lite "sick, gul grå" chaos hud lite här och var å endå vara hårdare än vanliga flak IG gubbar.. eller? hur känns grunden, blir givet en hel del mer konvertions....
Kollat på LoTR, för små/fåniga... kollat på Scouts, skulle kanske kunna funka.. men är som sagt väldigt få bra marines på en unit, kollat på lite annat åxå men inget har direkt fallit mig i smaken.. fler ideér mottages gärna..
P daddy
Kollat på LoTR, för små/fåniga... kollat på Scouts, skulle kanske kunna funka.. men är som sagt väldigt få bra marines på en unit, kollat på lite annat åxå men inget har direkt fallit mig i smaken.. fler ideér mottages gärna..
P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Gonka Koff
Silversexan känner inte till att Papa D har massvis med stålars...Silversixx skrev:Gonka-hes-hals glömmer av att man får ett kilo scout med per cloak...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham