Eldar Hornet som Venom?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
lurräven

Eldar Hornet som Venom?

Inlägg av lurräven »

http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/ELDAR-HORNET.html

Kan man spela en Eldar Hornet som en Dark Eldar Venom?

Problem 1: Är inte vidare open-topped.
Problem 2: Transportmöjligheterna är inte så stora

Tycker den är väldigt fin och eftersom man inte kan spela med den i turneringsspel (som en Hornet då) så känns det lite bortkastat att köpa sådana OCH försöka bygga Venoms av något annat.

Skulle folk bli arga/ledsna/besvikna om jag ville köra de som Venoms?

Användarvisningsbild
Serpent

Re: Eldar Hornet som Venom?

Inlägg av Serpent »

Den ser inte ut som en Dark Eldar-båt för fem öre. Jag hade nog surat en del... Med den nya snygga plasten kan du utan problem bygga något snyggt och unikt med samma känsla som resten av armén.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Det där är absolut inte en open-topped transport till Dark Eldar.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Kör en Pelle fast ihop med Hornet. Tror jag blir riktigt coolt. (Dvs bakdelen på en Raider sitter bak på horneten) Det blir dyra venoms rent penga mässigt. Men kan nog se riktigt bra ut.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Kanske inte var en så bra idé... men med korg, ska klart undersökas.

Vad säger vi om denna som Wrack (tanken med min armé är lite Slaaneshilookig. Wracks och Haemonculi bygger på sig med Daemonettedelar):
STP61014.JPG
STP61014.JPG (160.38 KiB) Visad 1391 gånger
Och denna som (byggde den mest för badass-look), men kanske Kheradruakh:
STP61013.JPG
STP61013.JPG (170.79 KiB) Visad 1390 gånger
STP61011.JPG
STP61011.JPG (146.32 KiB) Visad 1388 gånger

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Gillar verkligen gubbarna :)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Såna gubbar förtjänar riktiga båtar! Och ska man få hjärnskador, ska man få det av plastlim snarare än resindamm! ;)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Henke

Inlägg av Henke »

lurräven skrev:Kanske inte var en så bra idé... men med korg, ska klart undersökas.

Vad säger vi om denna som Wrack (tanken med min armé är lite Slaaneshilookig. Wracks och Haemonculi bygger på sig med Daemonettedelar):
STP61014.JPG
STP61013.JPG
STP61011.JPG
Får man ens ta med så mycket handbagage på en båt? ;) Stenen måste ju väga flera ton... Figuren blir väldigt hög, är det inte risk att bli anklagad för fusk om han ser över LOS blockers medan resten av hans enhet inte gör det? Kan det bli konstigt eller "house rular" man att han egentligen är like hög som andra i hans enhet?

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Henke skrev:
lurräven skrev:Kanske inte var en så bra idé... men med korg, ska klart undersökas.

STP61014.JPG
STP61013.JPG
STP61011.JPG
Får man ens ta med så mycket handbagage på en båt? ;) Stenen måste ju väga flera ton... Figuren blir väldigt hög, är det inte risk att bli anklagad för fusk om han ser över LOS blockers medan resten av hans enhet inte gör det? Kan det bli konstigt eller "house rular" man att han egentligen är like hög som andra i hans enhet?
Bra fråga, jag tycker om stora baser. Men spelar jag honom som Mr. Decapitator så är han själv och annars om man kanske skulle lira honom som en Archon så blir det nog Agoniser, Shadowfield och vanlig pistol och då är skjutaspekten inte så viktig för honom. I övrigt har jag inte tänkt på det så mycket och kan säkerligen ha missat någon viktig aspekt med att ha höga baser.

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Vart fick du tag i det brinnande svärdet? Såg ju astufft ut. Vill ha sådana på mina Honor Guards. :D

Skriv svar