Vilka baser är bäst till Flesh Hounds, endast för 40k-bruk, kavalleribaserna man får med eller bikerbaserna till 40k?
Kavalleribaserna är mindre och kan väl på sådant sätt fylla en regelteknisk funktion men det är lite flummigt att ha fyrkantiga baser i en armé där allt annat har runda eler ovala, bikerbaserna är större men ovala så det kanske passar bättre in, när man deepar och ställer i cirklar så är de fyrkantiga baserna lite mer praktiska eftersom man kan bygga "cirklar" som inte får helt skel form
Baser till Flesh Hounds
Re: Baser till Flesh Hounds
Dom flesta har använt bikebaser till 40k vad jag har sett 
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
nya bikerbaser eller runda 40mm (terminatorbaser) är allmänt accepterade som alterntiv till 23,5*50mm baserna som fantasyhästar använder
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
mm sitter och jämför lite vad som blir snyggast, bikerbaserna är aningen för långa, nästan så man blir störd för att det just är sån liten skillnad men det får nog bli dom ändå
jag skulle tagit runda 40mm baser, i och med att de deepar hela tiden.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag använder fyrkantiga 25mm-baser med en halv rund 25mm-bas i varje ände. Blir väldigt bra i storlek.
Exakt vad jag tänkte.
Bygg dina egna baser eller korta ner bikerbasen?
Bygg dina egna baser eller korta ner bikerbasen?