Jespers Marines
Jespers Marines
Första uppladdningen på denna sida, så hoppas jag kirrat det rätt.
Har som jag skrev tidigare påbörjat ett nytt projekt. Första tanken var att köra en ny BA arme men sket i det då jag vill ha en häftigare arme.
Alltid gillat John Blanches verk samt måleri i stil med Jakob Nielsen. Dvs inte tecknad serie. Så har börjat mixtra med diverse modeller och detta är första som är någorlunda färdigställd. Skall slänga på lite smutts och battle damage samt blod på chainswordet när jag är nöjd med de resultat jag fått.
Saker jag är osäker på -
Det bruna. Funderar på mörkare.
Ögonen.
Vad jag skall ha på högra paden.
Har som jag skrev tidigare påbörjat ett nytt projekt. Första tanken var att köra en ny BA arme men sket i det då jag vill ha en häftigare arme.
Alltid gillat John Blanches verk samt måleri i stil med Jakob Nielsen. Dvs inte tecknad serie. Så har börjat mixtra med diverse modeller och detta är första som är någorlunda färdigställd. Skall slänga på lite smutts och battle damage samt blod på chainswordet när jag är nöjd med de resultat jag fått.
Saker jag är osäker på -
Det bruna. Funderar på mörkare.
Ögonen.
Vad jag skall ha på högra paden.
- Bilagor
-
- Blood Suns 1st test.jpg
- (139.39 KiB) Nerladdad 2407 gånger
Re: Jespers Marines
Riktigt snyggt! Jag gillar det bruna som det är, den ljusa färgen harmonierar bra med de övriga ljusa färgerna. Höger Shoulder-Pad visar väl squadron markings? isf borde en assult marine ha ett sånt dära X med pilar i kanterna om jag minns rätt.
- speedfreek
Tycker det ser riktigt bra ut.
Tror blodet kan få svårt att synas på svart, men det går ju alltid att fuskmåla lite med en ljusare färg under det.
Tror blodet kan få svårt att synas på svart, men det går ju alltid att fuskmåla lite med en ljusare färg under det.
Riktigt bra jobbat.
Tycker inte du borde vara osäker på ögonen, they glow man!
Tycker inte du borde vara osäker på ögonen, they glow man!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
riktigt snygga, hur blir färgvalet när man ser det i vanligt "lysrörs" ljus på någon meters avstånd?
om det är vanilj marines tycker jag att du ska ha tactical / Assault / devastator etc markings på andra shoulderpad:en
om det är vanilj marines tycker jag att du ska ha tactical / Assault / devastator etc markings på andra shoulderpad:en
Ser lite religösare ut med ljusare men mer gotikt ut med mörkare. Tja, alla färger är palettblandade så burkversionen kommer ju bli annorlunda oavsett.Skulliz skrev:Riktigt snyggt! Jag gillar det bruna som det är, den ljusa färgen harmonierar bra med de övriga ljusa färgerna. Höger Shoulder-Pad visar väl squadron markings? isf borde en assult marine ha ett sånt dära X med pilar i kanterna om jag minns rätt.
Glömde skriva men - vill inte ha klassiska Xpilar utan få till en mer militärisk känsla. Visst det är fräsigt med holy warriors men vill få fram att de är militärer i rymden och inte gående katedraler. Tex IG insignia.
speedfreek skrev:Tycker det ser riktigt bra ut.
Ja när jag inte "freehand" målar det tjockt så kommer grundfärgen att påverka. Vilket iof kommer se mer realistiskt ut. med din teknik så är jag dock jätte skeptisk till om jag kan få kaotiska kännslan och en ljusare fuskis att jobba fint ihop.
Övrigt.
Vet ej om det syns men har målat guldplattor på hoppryggsäcken och skall dra in någonting ingjutet där. Vingar är lite för förutsägbart.
Samt tack för de positiva kommentarerna.
Tror att det kommer att vara pricken över i:et!Skall slänga på lite smutts och battle damage....
Jag skulle satsa på ganska ljus metall-battle damage a.k.a "chipping", tror det skulle bli sjukt snyggt!
Så.
Grejjer har hänt.
Jag har bestämt att de skall få heta något så hårt som blood suns. Loggan blir samma som Tue Kaes röda GD gray knight med en droppe i mitten.
Blev trött på att glo på det bruna och vela så målade över allt med svart så nu finns ingen återvändo. Typ som att bada.
Har ide om högra paden. http://www.wga.hu/art/b/bellini/giovann ... 8frag2.jpg.
Problemet med ögonen var att de var för mycket grönt i.
Grejjer har hänt.
Jag har bestämt att de skall få heta något så hårt som blood suns. Loggan blir samma som Tue Kaes röda GD gray knight med en droppe i mitten.
Blev trött på att glo på det bruna och vela så målade över allt med svart så nu finns ingen återvändo. Typ som att bada.
Har ide om högra paden. http://www.wga.hu/art/b/bellini/giovann ... 8frag2.jpg.
Problemet med ögonen var att de var för mycket grönt i.
- speedfreek
Jag förstod nästan ingenting av allt det där...