Måla plague marines
Måla plague marines
Tja,
jag har lite tidsprist vad gäller uppmålandet av min ETC-armé och undrar om nån har några bra tips på hur man målar plague marines snyggt men effektivt.
/Anders
jag har lite tidsprist vad gäller uppmålandet av min ETC-armé och undrar om nån har några bra tips på hur man målar plague marines snyggt men effektivt.
/Anders
Re: Måla plague marines
man dippar!
Eller så lånar man ihop modellerna..
Eller så lånar man ihop modellerna..
Grön painting med brun wash ser otroligt bra ut trots sin enkelhet.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Precis. Måla mintgrönt (minns inte vad färgen heter) och blaska på friskt med devlan mud. Fort, enkelt och snyggt resultat.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Knarloc Green+Devlan Mud är din vän. Fungerar nog även med Army Painters gröna spray, med liten drybrush ovanpå...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Jag hjälper dig gärna att måla om du inte hinner. Nästa vecka är jag barnledig så då har jag tid att fixa det mesta!
Såhär målar jag mina. Det är en variant på GWs tema som finns på deras hemsida http://www.games-workshop.com/gws/conte ... Id=1200032 Dock har jag metall på trimmet och blandar grönt och brunt ungefär som GW gör när de målar Red Corsairs. För att spara tid kan du bara använda dig av det gröna.
Grundfärg: Svart.
Gröna detaljer: Catachan Green, 1:a Hajlajt; 50/50 Catachan Green blandat med Rotting Flesh (Camo green som GW använder här istället är grymt fult), 2:a Hajlajt (ytterst ytterst sparsamt) Rotting Flesh.
Bruna Detaljer: Bestial Brown, 1:a Hajlajt; Graveyard Earth;2:a Hajlajt Snake Bite Leather
Metal: Tinbits, Boltgun metal, washa efteråt med Badab black.
Orange blir snyggt på linserna.
Innan man gör första hajlajten ska man washa med chestnut ink. Jag har testat de nya washarna men de får blir inte lika slemmigt som inket och det är viktigt för looken. Efter inket brukar man behöva måla ett lager nytt enligt av catachan green eller bestial brown.
Grundfärg: Svart.
Gröna detaljer: Catachan Green, 1:a Hajlajt; 50/50 Catachan Green blandat med Rotting Flesh (Camo green som GW använder här istället är grymt fult), 2:a Hajlajt (ytterst ytterst sparsamt) Rotting Flesh.
Bruna Detaljer: Bestial Brown, 1:a Hajlajt; Graveyard Earth;2:a Hajlajt Snake Bite Leather
Metal: Tinbits, Boltgun metal, washa efteråt med Badab black.
Orange blir snyggt på linserna.
Innan man gör första hajlajten ska man washa med chestnut ink. Jag har testat de nya washarna men de får blir inte lika slemmigt som inket och det är viktigt för looken. Efter inket brukar man behöva måla ett lager nytt enligt av catachan green eller bestial brown.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Tack för tipsen! Jag har ingen Devlan mud, men gammal brown wash brode väl funka? ger nog dessutom lite mer slemmigt utseende.
@Didi: Tack för erbjudandet, men vitsen är att jag skall försöka få målat hela armén själv, om jag inte blir klar lånar jag figgar av Lill-Jocke.
@Didi: Tack för erbjudandet, men vitsen är att jag skall försöka få målat hela armén själv, om jag inte blir klar lånar jag figgar av Lill-Jocke.
-
Silversixx
Om du ska måla upp det hela snabbt så hade jag satsat på en beastial brown drybrushat med leprous brown som du sedan slänger en grön-lila wash på.
Ser äckligt, gammalt och bra ut.
Ser äckligt, gammalt och bra ut.
Jag har målat mina så här.
Grundmålat svart, såklart..
En grundlig men hård brush med knarloc green
brusha lite lättare med camo green
Brusha ännu lättare med camo/rottingflesh 50/50
Brusha en sista gång med 70/30 rotting flesh/camo green
Highlighta med rotting flesh och lite benvit.
Dränk hela skiten i grön och brun wash alterantivt om du sitter på något gammalt skönt smutsigt ink.
Mina vapen, detaljerna på axelskydd och liknande är i mörk smutsig rostig koppar.
Dom ser ut ungefär som ett plåttak på en gammal kyrka. Skön grön färg. =)
Grundmålat svart, såklart..
En grundlig men hård brush med knarloc green
brusha lite lättare med camo green
Brusha ännu lättare med camo/rottingflesh 50/50
Brusha en sista gång med 70/30 rotting flesh/camo green
Highlighta med rotting flesh och lite benvit.
Dränk hela skiten i grön och brun wash alterantivt om du sitter på något gammalt skönt smutsigt ink.
Mina vapen, detaljerna på axelskydd och liknande är i mörk smutsig rostig koppar.
Dom ser ut ungefär som ett plåttak på en gammal kyrka. Skön grön färg. =)