Forge World modeller - Dålig kvalitet?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Forge World modeller - Dålig kvalitet?

Inlägg av Rasmus »

Detta är anledningn till att jag har noll dåligt samvete att beställa detta från Kina istället.

Rakt av falsk marknadsföring. Hade rollerna varit omvända i kvaliten hade jag betalat forgeworlds pris, men detta känns ju absurt.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Forge World modeller - Dålig kvalitet?

Inlägg av holyalex »

senaste jag beställde från gw klickade jag hem en låda apothecary som innehåller en mark 3 och en mark 4 karaktär. ena backpacken var bruten i obruten förpackning, skickade bilder på detta och fick hem en ny låda med mark 3 och mark 4 komplett.. hört att det varierar om man får ersättning eller ej. antar att du drog nitlotten på en stor peng modell.. äldre fw moulds är riktigt usla. bråkat med en mastodon och fireraptor, allt är warped till tusen och tror inte de finns någon lösning om de inte grundar bas chassin i plast, tyvärr.
hoppas du får till modellen bra och att du drar mycket lärdom och inte allt för mycket svordomar i byggandet. tycker själv jag gick från 0 till litegrann med greenstuff/putty och mouldline cleaning efter dessa projekt..

Skriv svar