Vallejos chipping medium
Vallejos chipping medium
Köpt på mig en burk chipping medium för att testa lite chipping på tanks, men sett lite blandade åsikter/tillvägagångssätt för hur jag bäst ska använda den.
Är det nån här som kört Vallejos, och har något stalltips?
Re: Vallejos chipping medium
Inte Vallejos, men MIG och Ammo. Antar att de funkar på samma sätt. På med färg, sedan chipping fluid och sedan nästa färglager. Fukta med vatten och skav bort med pensel, naglar etc.Konfa skrev:Köpt på mig en burk chipping medium för att testa lite chipping på tanks, men sett lite blandade åsikter/tillvägagångssätt för hur jag bäst ska använda den.
- stormshaft
Lägger man en lack ovanpå det sen för att inte riskera ytterligare färgskav?
Tack Ismeno!
Ska jag vara där inom 20 min, eller kan det stå en dag innan jag skrapar och vattnar?
Ska jag vara där inom 20 min, eller kan det stå en dag innan jag skrapar och vattnar?
Jepp.stormshaft skrev:Lägger man en lack ovanpå det sen för att inte riskera ytterligare färgskav?
.Konfa skrev:Tack Ismeno!
Inom 20.
Korfattat: Mina erfarenheter av Vallejo Chipping är att man kan låta det gå en timme eller mer, det fungerar lika bra. På min senaste knight sprutade jag på chipping och mina lager av färg, städade undan alla airbrush grejjer, tog en fika, satte mig ned och börja pilla i ca. en timme. Allt som allt 3 - 3.5 timmar från chipping medium till sista chipping.
Har ni airbrushat på det? Och funkade vanliga färgrengöringen bra för att få ut det ur sprutan?
De jag använt, ja. (Ammo och MIG)Konfa skrev:Har ni airbrushat på det? Och funkade vanliga färgrengöringen bra för att få ut det ur sprutan?
Toppen, och tack för tipsen!