Lägga upp bilder

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Lägga upp bilder

Inlägg av frigobben »

Hej,

Är det någon som har ett smidigt sätt att göra detta? Jag vill ju från telefonen kunna typ klicka en gång på bilden och skriva lite text och sedan vara klar, annars blir det aldrig av.

Körde ett tag via Dropbox och då skulle man först ladda upp till dropbox, sedan skapa en länk, sedan pastea in urlen, modifiera lite för att funka med forumet, och sedan vara klar. Detta var alldeles för krångligt för attt jag skall orka med det...

Jag har en iPhone för övrigt.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Lägga upp bilder

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag använder Imgur-appen, men det är långt fler steg än du vill åt. Lite trist för forumets aktivitet att det är så mycket enklare att lägga upp sina bilder i slutna Facebookgrupper.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Lägga upp bilder

Inlägg av frigobben »

Ja, att dela bilder med vänner på via Facebook/messenger är ju hur smidigt som helst. Det är ju något sådant jag vill åt.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Lägga upp bilder

Inlägg av Katarsis »

Photobucket har det ganska smidigt (misstänker att det typ är samma som för Imgur iof). App på mobilen, automatisk uppladdning från mobilens album till photobucket-kontot, kopiera img-tagg och klistra in i inlägget.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Lägga upp bilder

Inlägg av frigobben »

Tack, får experimentera lite.

Provade nu igen med dropbox och det var ungefär 10 klick för att ladda upp och dela en bild. Dessutom måste man som sagt ändra lite i sin URL för att den skall bli länk till bildfilen och inte en länk till en sida på Dropbox hemsida.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lägga upp bilder

Inlägg av Nurgle »

Det går ju att tänka som så att det Facebook vinner med i form av smidighet med bilder och annat tappar man i sökbarhet, spårbarhet & struktur. Grymt svårt att gå tillbaka i messenger eller facebookforum för att hitta saker. Där är ju forum som dessa svårslagna. Så tiden att lägga upp bilder kanske tjänas in på att slippa leta, när man har det suget.

Photobucket tycker jag är (relativt) smidigt via mobilen.

Skriv svar