Min allmäna hobby tråd :)

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Lazarus

Min allmäna hobby tråd :)

Inlägg av Lazarus »

Eftersom man har hittat hit och kikat ett bra tag så tänkte jag slänga fram saker som jag pysslar med i det offentliga ljuset så att säga. :)

Som inledande post tänkte jag lägga upp WIP bilder på min nya grey knight grand master! Har pillat med han till och från ett par dagar nu.

Bild
Bild
Bild

Bilderna är lite mörka men jag tror att de flesta kan se saker helt ok ändå.

Inget är direkt klart på honom, har några idéer men vill fundera litet innan jag verkligen präntar in dem på honom.
Har filurat på att kanske göra hans kappa till en pälskappa, lite mer ståtligt så att säga? Eller är det snyggare att kanske frihanda något senare när man målar honom?

Skall han ha ett höftskynke? Jag gillar tyg på karaktärer men det skall ju passa in med! :)

Sedan den stora frågan.. hur skall hans NFW se ut? Svärd eller glav? Jag har en tendens att göra lite överdimensionerade vapen till figurer så lika bra att fråga er direkt.

Sedan funderar jag på vad folk brukar använda som handtag till stavar, glavar osv osv.. plasticard rör funkar inte så himla bra känns det som då de blir lite väl ostabilt när man går neråt i storlekarna.

:ugeek:
/Lazarus

Användarvisningsbild
Asplund

Re: Min allmäna hobby tråd :)

Inlägg av Asplund »

Lazarus skrev: Sedan funderar jag på vad folk brukar använda som handtag till stavar, glavar osv osv.. plasticard rör funkar inte så himla bra känns det som då de blir lite väl ostabilt när man går neråt i storlekarna.
Behöver du rör som är för smala för att pinnas kanske du kan köra med enbart en pinningtråd direkt?

Lazarus

Inlägg av Lazarus »

Brukar pinna med gem, de har en tendens att vara lite skeva för sådant..
Får kika efter lite kraftigare gem tror jag, bör finnas någonstans. :)

the godfather

Inlägg av the godfather »

en spik!
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

Brass rods.

Skriv svar