GWs Spraylack
GWs Spraylack
Tror jag precis förstörde målningen av en hel enhet när jag sprejade den med GWs spraylack...
Det blev grått och "dammigt", någon som har nåt förslag på hur man åtgärdar det?
Det blev grått och "dammigt", någon som har nåt förslag på hur man åtgärdar det?
Re: GWs Spraylack
Hände mig en gång för längesedan, jag tvätta faktiskt bort det med vatten typ direkt efter så det är lite sent nu för dig.
Skakar alltid mycket och sprejar lite på papper så den inte hostar ur sig en klump oväntat innan jag kör över figurerna.
Svårt att se vad du kan göra nu, tyvärr.
//Magnus
Skakar alltid mycket och sprejar lite på papper så den inte hostar ur sig en klump oväntat innan jag kör över figurerna.
Svårt att se vad du kan göra nu, tyvärr.
//Magnus
Jag har gjort precis samma sak som dig. Jag målade tyvärr om mitt weapon team när det hände. Det jag tror kan funka är för dig att ta Gloss Varnish, om du har tillgång till sådan, köra ett lager sådant över, och sedan matt igen. Gissar att din Varnish sket sig för att du kommit till slutet av burken?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Mattlack / 'ard Coat / Hårspray
Istället för att starta en ny tråd om relaterad fråga (Spraylack) så 'kapar' jag denan till synes döda tråd.
Basade ett par av mina Land Speeder plattor för en tid sedan och när allt torkat osv var vissa saker fortfarande lösa (lite aska och gräs) så i brist på 'ard Coat eller liknande använde jag matt hårspray som någon random person glömt efter en fest och sprayade över basen.
Den blev väldans kladdig osv. men efter ett par timmar när det torkat så var allt OK.
Tror ni detta kan vara ett billigare alternativ till 'ard Coat? I alla fall för baserna.
Vetetusan om jag har lust att spraya mina modeller med det men, kanske kan funka? Erfarenheter?
Basade ett par av mina Land Speeder plattor för en tid sedan och när allt torkat osv var vissa saker fortfarande lösa (lite aska och gräs) så i brist på 'ard Coat eller liknande använde jag matt hårspray som någon random person glömt efter en fest och sprayade över basen.
Den blev väldans kladdig osv. men efter ett par timmar när det torkat så var allt OK.
Tror ni detta kan vara ett billigare alternativ till 'ard Coat? I alla fall för baserna.
Vetetusan om jag har lust att spraya mina modeller med det men, kanske kan funka? Erfarenheter?
- black templars @ time of ending -
För att hålla flock på plats på basen kanske det funkar, men att ha det som slitageskydd på en modell kan jag aldrig tänka mig blir speciellt bra.
purity seal gör undervärk för finishen på modeller..
är det 'hard coat men under annat namn eller? utgivet av GW istället för Citadel Miniatures? =))Nefrums skrev:purity seal gör undervärk för finishen på modeller..
allt ägt av GW men under olika namn ...
ah, ok ... =) tack tack =pimp skrev:purity seal är matt
'ardcoat är blank