Byta storlek på airbrush

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Ismeno »

:D
Dags att införskaffa bättre maskin då?! Som sagt, H&S Evolution-serie är väldigt prisvärda.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Ismeno »

Hur hade du tänkt måla? Vill du kunna få till små highlights och skuggningar?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Hur hade du tänkt måla? Vill du kunna få till små highlights och skuggningar?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, jag hade som sagt tänkt prova måla infanteri med airbrush för att snabba på processen.

Jag har tänkt kopiera (så gott det nu går) third eye nukes färgschema från hans tau och eldar som jag tycker är grymt!

http://taleofpainters.blogspot.se/2013/ ... uards.html
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Elevatorlake »

Tog det som ett tecken att fantasia hade en 0,2-spruta inne när jag var där så jag köpte den. Har provat den lite ikväll och det är ju betydligt enklare att göra detaljer med den än med 0,3. Sprutade lite på wraithguards och det fungerade bra. Ska bli kul att prova mer :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Elevatorlake »

Någon som har koll på en bra svensk webbshopp där man kan köpa harder & steenbeck?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Någon som har koll på en bra svensk webbshopp där man kan köpa harder & steenbeck?
Såklart! ;) Här köper jag mina AB-grejor. Grymt bra service.
http://www.pumahobby.se/

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av MITTZ »

ok, jag har fingret hängande över "betala-knappen" på pumahobby, en Evolution 2in1 (0,4 och 0,2 nål) men tvekar lite.
Vad säger alla AB-ninjor där ute, är det lika bra att köpa till delar så man kan köra med 0,15 nål på en gång också?

Är absolut inget proffs på det här med AB...

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Nurgle »

MITTZ skrev:ok, jag har fingret hängande över "betala-knappen" på pumahobby, en Evolution 2in1 (0,4 och 0,2 nål) men tvekar lite.
Vad säger alla AB-ninjor där ute, är det lika bra att köpa till delar så man kan köra med 0,15 nål på en gång också?

Är absolut inget proffs på det här med AB...

Jag är som du - toknybörjare så kan bjussa på hur en sån tänker. Har köpt sagda AB och har ingen annan erfarenhet. Har 0.4, 0.2 & 0.15 men har bara använt de två förstnämnda. Känns som fullt upp att lära sig använda dem innan det är dags för finliret. Skulle nog personligen vilja ha en 0.3 hellre än mindre än 0.2 i dagsläget i varje fall. Sen kommer jag säkert dit att man kan finputsa även med AB.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Elevatorlake »

MITTZ skrev:ok, jag har fingret hängande över "betala-knappen" på pumahobby, en Evolution 2in1 (0,4 och 0,2 nål) men tvekar lite.
Vad säger alla AB-ninjor där ute, är det lika bra att köpa till delar så man kan köra med 0,15 nål på en gång också?

Är absolut inget proffs på det här med AB...
Jag hovrade också med fingret över köpaknappen i stort sedan sista posten i den här tråden. I fredags vann slutligen gravitationen och jag beställde en infinity 3in1.

Egentligen vet jag inte hur stor skillnad det kan vara på 0.15 och 0.20 men jag känner mig själv och jag hade köpt 0.15-delarna lösa ändå förr eller senare för att prova. Det är så sjukt mycket roligare att måla med airbrush än penseldöden :) Jag har en sparmax 0.35 och en 0.25 redan och där märker jag inte jättestor skillnad mellan storlekarna men de är ju budgetsprutar, hoppas det ska märkas större skillnad med en lite dyrare variant.

Har inte fått hem den än men kan skriva ett omdöme när jag hunnit prova den lite.
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 22 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Ismeno »

Jag har ju använt AB en hel del och aldrig behövt mindre än 0.2 nål.
Är det något speciellt du tänkt göra med AB i målningsväg?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar